Počet nahlášených stížností: | 109 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Závazek u společnosti Bohemia Energy nám po 24 měsících pro odběr elektřiny a plynu končí k 27.10.2015 a tak došlo již v loňském roce 14.11.2014 k podpisu plné moci společnosti RWE, která za nás řeší přechod k nim.
Dne 8.10.2015 nám však dorazil přímo od společnosti Bohemia Energy dopis, kde nám hrozí uplatněním smluvních sankci a náhrady škody za předpokladu, že se rozhodneme přejít k jinému dodavateli. Údajně došlo k chybnému podání výpovědi na jejich straně. Přílohou tohoto dopisu byl bianco formulář pro odvolání plné moci RWE a okamžité ukončení převodu, který jsme samozřejmě nepodepsali.
Na info lince Bohemia Energy nám bylo dne 14.10.2015 opět řečeno, že došlo k chybnému podání výpovědi a to bez jakýchkoliv odkazů na VOP, ale když jsem zmínil jak je to možné, když nám závazek končí 27.10 slíbili, že to prověří. Následně volala dle dohody pracovnice info linky zpět a tvrdila, že dopis byl z jejich strany odeslán omylem a mohu být klidný.
Pro jistotu jsem jim poslal tedy email, kde jsem žádal písemné potvrzení tohoto stanoviska (levá a pravá ruka). To dorazilo, ale bylo v něm uvedeno, že elektřina je sice vypovězena, ale plyn nikoliv, protože byla výpověď podána chybně a pokud ho "neoprávněně" ukončíme budeme čelit sankcím, které budeme nuceni uhradit. Také neopomněli zmínit, že pracovnice info linky potvrzovala pouze ukončenou elektřinu, ale nikoliv plyn.
FIX15 - elektřina, BASIC - plyn
Ukončení smlouvy na odběr elektřiny a plynu bez jakýchkoliv sankcí, smluvních pokut, náhrad škody a jiných obstrukcí s bezbolestným přechodem k RWE.
|
Tweet |
V případě, že byla uzavřena smlouva o dodávkách energií (plyn nebo elektřina) na dobu určitou, tak dle Všeobecných obchodních podmínek platných pro smlouvy/dodatky uzavřené do 31. 12. 2013 vyjma produktové řady FIX; Všeobecných obchodních podmínek pro produktovou řadu FIX platných pro smlouvy uzavřené od 17. 6. 2013 do 31. 12. 2013 a i Všeobecných obchodních podmínek platných pro smlouvy/dodatky uzavřené od 1. 1. 2014 s platností pro všechny produktové řady společnosti BOHEMIA ENERGY entity s.r.o. musí zákazník společnosti písemně oznámit alespoň tři měsíce před uplynutím doby, na kterou byla uzavřena, že trvá na zrušení závazku. Pokud tak neučiní, smlouva o dodávkách energií se automaticky prodlužuje o dobu, na kterou byl sjednán původní závazek.
Záleží tedy, zda byl závazek vypovězen včas. Pokud by tomu tak nebylo, smlouva se automaticky prodlužuje. Její okamžité jednostranné ukončení by založilo společnosti možnost naúčtovat zákazníkovi smluvní poplatek za předčasné ukončení smlouvy. Jelikož spotřebitel udělil plnou moc třetí osobě, které přikázal, aby za něj obstarala vypovězení smluv, je tato osoba povinna svému závazku dostát. Neučiní-li tak, má spotřebitel možnost po této osobě požadovat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením sjednané povinnosti.
Od spotřebitele jsme obdrželi následující vyjádření:
Dobry den,
v mezi čase již došlo k vyřešení s ombudsmankou Bohemia Energy, která zaslala vyjádření, že výpověď nebyla přijata neoprávněně, tzn. došlo k jejímu znovupřijetí k naší spokojenosti. Ještě bych měl od nich obdržet totéž vyjádření formou dopisu, což již bude věřím pouze formalita. Přechod k RWE se tedy věřím bez sankci uskuteční.
S pozdravem,
Petr Hasalík
Na základě tohoto sdělení stížnost prozatím uzavíráme.