Počet nahlášených stížností: | 530 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 4 |
Od czc.cz (IČO: 25655701) jsem dne 20. 1. 2023 zakoupil Skartovač Rexel Momentum X406 za 1999 Kč.
Tato společnost zfůzovala s Internet Mall, a.s. (IČO: 262 04 967), která zfůzovala s Mall Group a.s. (IČO: 085 53 866), jež se přejmenovala na Allegro Retail a.s.
Dne 1. 11. 2024 jsem uplatnil reklamaci.
Dne 27. 11. 2024 mi bylo oznámeno, že reklamace byla uznána a bude mi vrácena celá kupní cena.
Dne 13. 12. 2024 jsem poprvé napsal na email obchod@czc.cz, že jsem neobdržel peníze. Následovala komunikace s podnikatelem, ze které vzešlo, že podnikatel zaslal peníze na jiný bankovní účet.
Dne 23. 12. 2024 podnikatel uznal, že mi nevrátil peníze.
Od té doby jsem 10. 1. 2025 a 24. 1. 2025 urgoval vrácení peněz, a přestože podnikatel uvádí, že intenzivně pracuje na vrácení peněz, doposud jsem peníze neobdržel. Podnikatel je přitom v prodlení s vrácením peněz od 12. 12. 2024.
Skartovač Rexel Momentum X406
Požaduji vrácení peněz, které mi podnikatel dluží (1999 Kč).
|
Tweet |
V popsaném případě byla reklamace vyřízena odstoupením od smlouvy. Prodávající má tak povinnost vrátit spotřebiteli peněžní prostředky.
V opačném případě se z jeho strany jedná o zadržování peněžních prostředků bez právního důvodu, tedy o tzv. bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, situaci jsem prověřila a podle dostupných informací byla platba již vrácena na správný účet. Ze strany zákazníka bylo také potvrzeno přijetí platby na účtu. Za vzniklou situaci se omlouváme a věřím, že se již opakovat nebude. Děkuji za pochopení a přeji pěkný den. Zákaznický servis Mall.cz
Dobrý den, situaci jsem prověřila a podle dostupných informací byla platba již vrácena na správný účet. Ze strany zákazníka bylo také potvrzeno přijetí platby na účtu. Za vzniklou situaci se omlouváme a věřím, že se již opakovat nebude. Děkuji za pochopení a přeji pěkný den. Zákaznický servis Mall.cz
Hodnocení:
Komentář: Dne 1. 2. 2025 jsem podal stížnost na předmětného podnikatele na portálu Vašestížnosti a rovněž jsem podal návrh na zahájení mimosoudního řešení u sporů u České obchodní inspekce. O těchto krocích jsem informoval podnikatele dne 1. 2. 2025. Dne 3. 2. 2025 mne podnikatel informoval, že částka, kterou mi dlužil, byla zadána k proplacení. K proplacení došlo o den později dne 4. 2. 2025. Lze se toliko domnívat, zda podnikatele k proplacení donutili podané stížnosti, či načasování byla pouze shoda náhod.
Aktuálně se tak věc vyřešila a podnikatel mi ničeho dalšího nedluží.