Počet nahlášených stížností: | 1248 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,
obracím se na Vás s prosbou o pomoc ohledně mého telefonního číslo, které jsem používala více než 20 let a které bylo zrušeno dne 8.1.2025.
Jelikož dlouhodobě žiji v zahraničí - Austrálii, měla jsem číslo vedené na kreditní tarif, protože paušalní tarif pro mě v této situaci nedával smysl.
Bohužel v listopadu mi z ničeho nic přestala fungovat česká e-sim karta, a i když jsem plánovala situaci řešit situaci s rodinou - mají mou plnou moc, bylo mi následně sděleno, že číslo již není dostupné. Byla jsem informována, že zasílali informační sms, že se musí dobít telefonní číslo kreditem, abych o něj nepřišla. Bohužel, díky nefungující sim kartě, mi tato zpráva nikdy nebyla doručena.
Byla jsem informována, že číslo je nyní v karanténě po dobu 6 měsíců, ale po opakovaných dotazech mi bylo řečeno, že s tím nelze nic dělat. Přesto jsem zaznamenala případy, kdy bylo možné číslo klientovi vrátit prostřednictvím speciálního týmu.
Ráda bych Vás proto požádala o individuálni posoužení mé situace. Toto číslo mám více než 20 let a je pro mě velmi důležité - mám na něj vázané české bankovní účty a další důležiité služby, které bez fyzického přítomnosti v ČR nemohu snadno změnit. Chápu, že jako zákayník s předplacneou kartou pro operátora nemusím být prioritní, ale z mého pohledu má toto číslo značnou hodnotu.
Byla by zde možnost výjimečného obnovení čísla, například v rámci speciálního řešení zákaznického servisu? Jakékoli možnosti bych byla ochotná prodiskutovat a případně uhradit odpovídající poplatek za obnovení.
Předem moc děkuji ya Vaši pomoc a jakoukoli vstřícnost.
S pozdravem,
Markéta Hrubešová
předplacená karta s nefunkční esim kartou
návrat telefonního čísla
|
Tweet |
Platnost předplacené karty je podle informací uvedených na webu společnosti 12 měsíců od posledního dobití. Když během této doby spotřebitel alespoň jednou kartu nedobije, karta se zablokuje a telefonní číslo může být znovu použito na jiné kartě. O blížícím se konci platnosti karty a nutnosti dobít si kredit by měl být spotřebitel předem informován SMS zprávou.
Pokud spotřebitel nebyl předem informován o nutnosti dobití kreditu a spotřebitel nenabil kartu včas a došlo tak k zablokování telefonního čísla, mohl by dle našeho názoru spotřebitel požadovat navrácení do původního stavu a tedy obnovení telefonního čísla i se zbylým kreditem.
Pokud však byl spotřebitel řádně a včas informován a přesto kredit nedobil, domníváme se, že zrušení telefonního čísla je možné. Společnost by v takovém případě neměla povinnost telefonní číslo obnovit, avšak z důvodu zachování dobrých vztahů tak může učinit.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den, paní Hrubešová,
mrzí nás, pokud došlo ke zrušení Vašeho čísla. Obecně platí, že pokud kredit není dobit po dobu delší než 12 měsíců, SIM karta je deaktivována. Tuto informaci uvádíme také ve Všeobecných podmínkách pro poskytování O2 předplacené služby.
Před deaktivací vždy zákazníky upozorňujeme prostřednictvím SMS, která informuje o blížící se expiraci a nutnosti dobití kreditu pro zachování služby.
Pokud jste takovou zprávu neobdržela, rádi celou situaci prověříme. Prosíme Vás o doplnění telefonního čísla a čísla SIM karty – můžete nás kontaktovat buď přes Facebook (https://m.me/o2.cz), nebo na e-mail info@o2guru.cz.
Michelle Gurejeva,
O2 Czech Republic