Počet nahlášených stížností: | 709 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 14 |
Minulý rok jsem měl internet od O2 a měl jsem spoustu výpadků. Proto jsem hledal stabilnější alternativu.
21. ledna jsem si s Vodafone přes telefon domluvil, že chci internet. Doporučili mi jejich bezdrátové řešení Bez kabelu Naplno 5G. Vyšší balíček 600 GB dat na měsíc. K tomu modem GigaCube za 6000 Kč na splátky. Už v tomto první telefonátu jsem se ptal, jestli můžu mít od nich veřejnou statickou IP adresu. Prý není problém. Až si ověřím, že služba je spolehlivá a chci u ní zůstat, tak stačí zavolat a nastaví mi to.
Internet byl v pořádku a tak jsem zhruba po týdnu volal znovu s jiným operátorem, že jsem se rozhodl GigaCube vrátit a sehnal jsem si z bazaru totožný modem. Znovu jsem se ptal na veřejnou IP, prý není problém. Včera jsem GigaCube vrátil a chtěl jsem tedy nastavit IP adresu. Ale najednou to problém byl.
Paní na přepážce v Brně Olympii mi tvrdila, že to nejde. Ověřoval jsem si informace a podle ceníku to jde:
Přehled tarifů a služeb (Ceník)
Platný od 20. ledna 2025
Strana 37
Pevná veřejná IP adresa 175,45 Kč
Poznámka:
• Službu Pevná veřejná IP adresa lze objednat ke službám Pevný internet a Internet bez drátu.
Tak jsem dnes volal znovu na linku. A najednout mi pán taky říká, že to je možné jenom pro firemní zákazníky. Tak říkám dobře, tak to klidně udělejme na firmu (mám IČO), ale to je cena najednou přes 700 Kč měsíčně!
Technicky to tedy jde, ale když už jsem si k tomu pořídil vlastní router, tak Vodafone z ničeho nic tvrdí, že to jde jen s extra byrokracií a čtyřnásobnou cenou! Přitom v oficiálním plateném ceníku to nabízí. Absolutně neprofesionální.
Veřejná statická IP adresa k Připojené bez kabelu Naplno 5G 600 GB
Veřejná statická IP adresa za 175 Kč/měsíc
|
Tweet |
Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy byla spotřebiteli sdělena určitá cena služby nebo informace, že je možné službu poskytnout, mělo by se tak také stát.
Prodávající (či poskytovatel služby) je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.