Společnost


AUKRO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:53
Z toho za letošní rok:5
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

28%
72%
Toto skore je založeno na 7 stížnostech.

#80664Aukro mi zadržuje peníze za balíček , který jsem vrátila prodejci , ale předem jsem ho zaplatila Aukru / což tak funguje v rámci ochrany kupujícího .

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.02.2025, před 14 dny

Marie Jurdová

Znění stížnosti

Dne 15.1.2025 jsem na účet Aukra zaplatila 2965,- Kč za balíček s oblečením č. *** a také jsem v této době kupovala ještě jeden balíček s oblečením od stejného prodejce - za 7795 Kč č. ***. Peníze si bere nejdříve Aukro, aby jakoby chránilo kupujícího .

Zboží přišlo asi do týdne v pořádku , ale protože se mi nelíbilo, rozhodla jsem se oba 2 balíčky / úplně všechno zboží / paní V vrátit a Aukru jsem to oznámila , aby tedy paní peníze neposílali a poslali mi je zpět. Paní V jsem to oznámila a poslala hned zásilkovnou zpět oba 2 balíčky.

Aukro mi odpovědělo, že jakmile budou mít od paní zprávu , že zboží jí bylo vráceno zpět v pořádku , tak mi peníze hned vrátí .
Paní V jim to rychle oznámila -- mluvila jsem s ní osobně a i ona mi poslala do mailu potvrzující kopii zprávy, kterou odeslala na Aukro.

Čekala jsem tedy , že mi vrátí peníze za oba balíčky .. ale bohužel do dnešního dne mi přišly jen peníze za 1 balíček -č. *** - tedy 7422 Kč.
-kde si Aukro strhává právě peníze za ochranu spotřebitele cca něco přes 300 Kč.

Peníze za druhý balíček , tedy č. *** , což by mělo být 2965 Kč - poplatek Aukra za ochranu spotřebitele - tedy 2822 Kč mi stále nepřišly, i přesto, že jsem Aukru potvrdila , že zboží které v tom balíčku bylo - dvoje šaty / bílé boho šaty- č. *** a puntíkované šaty č. *** /
jsem nekoupila, aby mohly paní V vrátit provizi .. vše mají potvrzeno, i přesto, že jsem opakovaně urgovala o vrácení peněz, není možné žádný kontakt
- jen čekám, že mi někdo možná odpoví nebo pošle peníze -- ale stále se nic neděje ..
Žádám tedy Aukro , aby mi peníze obratem vrátily .. tedy 2822 Kč. za 2. vrácený balíček prodejci.
Platím jejich poplatky na ochranu kupujících, ale v tomto případě je problém na jejich straně.. s paní bych se již dávno domluvila . A kdo mě bude chránit
před Aukrem? Zase nějaké další poplatky .
Očividně to tam moc nefunguje -- jsem velmi zklamaná, vše je velmi zdlouhavé a strašně komplikované a komunikace s nimi vázne ...nedá se nikam zavolat ,
jen čekat zda se někdo ozve, ale jakmile mají vrátit peníze , tak moc komunikovat nechtějí.
Škoda , dřív jsem přes ně ráda nakupovala, ale po této špatné zkušenosti s nimi končím. děkuji Vám za pomoc s vyřešením mé stížnosti- Jurdová Marie


Produkt

vše je uvedeno v mailu


Požadované řešení

Okamžité vrácení peněz za balíček , které mi Aukro stále zadržuje . Tedy 2822 Kč. Vše podrobně - viz výše


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.2.2025 09:10, před 12 dny

Pokud vznikla na straně společnosti povinnost vrátit finanční prostředky, měla by tak učinit v přiměřené době.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.2.2025 14:43, před 8 dny

Dobrý den, situaci jsem prověřila v našem systému. Kupující (oznamovatelka) provedla dva samostatné nákupy u stejného prodejce (platby číslo 3675039 a 3667959). V tuto chvíli jsou obě platby, za oba nákupy, vráceny zpět na účet kupující. Jedna platba byla vrácena dne 29.01.2025, druhá pak dne 6.2.2025. Ke zdržení vrácení druhé platby došlo z důvodu nedorozumění.
Při komunikaci se Zákaznickou péčí byl řešen pouze jeden nákup, platba číslo 3667959. K transakci u tohoto nákupu nás kupující kontaktovala. Za pomoci kolegů ze Zákaznické péče byl obchod zrušen, proběhlo potvrzení s protistranou a platba byla následně ihned vrácena kupující zpět. Z komunikace Zákaznické péče a kupující však jasně nevyplynulo, že je zde ještě jedna transakce u stejného prodejce, číslo platby 3675039. Ihned po upozornění kupující jsme provedli nápravu, a také druhou platbu vrátili zpět.
Tímto se omlouváme za nekompletnost původního řešení a za delší dobu reakce naší Zákaznické péče, která je v těchto dnech nadstandardně vytížena.
S přátelským pozdravem Zuzana Klhůfková, vedoucí Zákaznické péče

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
10.2.2025 15:14, před 8 dny


Marie Jurdová

Dobrýden,

mohu opravdu potvrdit, že mi Aukro peníze vrátilo i za druhý balíček. Bohužel prodleva byla asi 10 dnů , což ukazuje,
že v Aukru nestíhají dostatečně rychle řešit dotazy .
Není pravda, že z komunikace jasně nevyplynulo, že šlo o dva balíčky . Již na začátku komunikace jsem vždy psala o 2 balíčcích, jenom to asi nečetli dostatečně pozorně . Prostě mají špatnou organizaci, měli by si najmout více pracovníků na vyřizování agendy .
děkuji a zdravím Jurdová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.2.2025 12:45, před 8 dny

Děkujeme stranám za poskytnutou součinnost. Stížnost uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.