Společnost


Avast Software s.r.o.

Počet nahlášených stížností:106
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#80673Neoprávněně naúčtovaný poplatek - nemožnost vrácení peněz

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 4 dny 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
05.02.2025, před měsícem

Jiří Doupovec

Znění stížnosti

Dne 8.1.2025 mi byla bez mého vědomí z účtu stržena částka 2090,- jako automatické prodloužení mé dřívější objednávky. O nic takového jsem nežádal, nicméně i když k tomuto došlo, mám podle podmínek uváděných Avastem právo požádat do 30 dní o vrácení peněz. Když se přihlásím na účet Avastu, zobrazí se mi u příslušné objednávky správně informace, že mohu žádat o vrácení peněz do 8.února 2025. Samotné vrácení peněz však nejde zrealizovat, protože po kliknutí na příslušné ikony mě počítač dále přesměrovává na stránky podpory, kde jedinou možností je poslat mail s žádostí. Po odeslání mailu mi sice přijde potvrzení, že moje žádost byla přijata a dostanu přidělené i číslo mojí stížnosti, hned vzápětí ovšem přijde druhá zpráva, kde mě Avast informuje, že při zpracování mé žádosti došlo k problému a pokud ho chci vyřešit, mám kliknout na připojený odkaz. A hádejte kam se po kliknutí dostanu? Ano správně, na stránky podpory, kde nemůžu dělat nic jiného než poslat další mail. Dokonalý kolotoč! A sehnat na Avastu telefonní kontakt prostě nejde!!


Produkt

Avast SecureLine VPN (pro více zařízení)


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.2.2025 10:35, před měsícem

V tomto případě pravděpodobně došlo k tzv. automatické prolongaci. Automatická prolongace spočívá v tom, že je spotřebiteli bývá služba automaticky obnovena po uplynutí původně sjednané doby a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců; lze se však setkat s různými variacemi těchto časových úseků.

Pokud spotřebitel odstoupení od smlouvy či výpověď zašle prokazatelnou formou například prostřednictvím uváděné emailové adresy, popřípadě se pokoušel zaslat, ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu výpovědní email, a tím prokázat snahu o včasné a řádné ukončení služby. Zkracuje-li společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje ukončení smlouvy, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen.

O vzniklé situaci je také vhodné a účelné informovat přímo danou společnost. Kontakty na společnost AVAST Software s.r.o.:
- email: customerservice@avast.com,
- adresa: Pikrtova 1737/1a, Praha 140 00,
- kontaktní formulář: https://support.avast.com/cs-cz/contact/sales_other_general_pc_avast-premium-security#pc.

Pokud by společnost nevrátila peníze ani přes řádnou výpověď smlouvy, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.