Počet nahlášených stížností: | 547 |
Z toho za letošní rok: | 26 |
Stále v řešení: | 60 |
Včera mi měla být doručena zásilka mezi 15:30-17:00. Nikdo v tomto časovém okně nedorazil. Večer jsem šel koupat děti a ihned po koupání jsem si všiml zmeškaného hovoru - bylo 18:51 a zmeškaný hovor byl z 18:40. Došlo mi že jde pravděpodobně o kurýra. Snažil jsem se tedy obratem dovolat na toto číslo - nikdo mi to nezvedal. Druhý den ráno mi přišla SMS o doručení mé zásilky na výdejní místo.
Tímto bych rád podal stížnost na kurýra, že neproběhl pokus o doručení zásilky. Pokud by použil domovní zvonek, ten bych slyšel a nebyl by žádný problém - jsem si tedy jistý, že u našeho domu ani nebyl.
Kromě toho bylo navíc vybráno výdejní místo 30km od mého místa bydliště, hlavně ale s časovým oknem k vyzvednutí pouze po-pá v čase 8:00-9:00 - to si snad dělají legraci? Jakoby nešlo vybrat alespoň Z-box.
Přitom přímo v naší obci i blízkém okolí je několik boxů i kamenných výdejen.
Kompenzace mého času, který jsem musel této stížnosti i jejímu vyřízení věnovat. Kompenzace kvůli zpoždění doručení - měl jsem zásilku obdržet již včera. Opětovné doručení na adresu, případně alespoň do nejbližšího Z-Boxu (v okruhu do 5km) - nikoliv kamenné prodejny!
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné a řádné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Více informací k reklamaci u společnosti Zásilkovna s.r.o. nalezne spotřebitel zde: https://www.zasilkovna.cz/reklamace.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti prostřednictvím kontaktního formuláře (dostupného zde: https://www.zasilkovna.cz/kontaktni-formular).
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.