Společnost


AZ Energies s.r.o.

Počet nahlášených stížností:54
Z toho za letošní rok:5
Stále v řešení:15
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#80678Nezaplacené faktury za výkup elektřiny z FVE

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 den 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
06.02.2025, včera

Roman Machain

Znění stížnosti

Stejně jako mnoho dalších bohužel k dnešnímu dni mám 5 nezaplacených faktur od AZ Energies za výkup elektřiny, celková výše je "jen" 3766,16 Kč. Evidentně se jedná o situaci, kterou řeší mnoho dalších zákazníků, tak by bylo asi fajn se spojit a řešit to nějak hromadně. Naposled se mi ozvali 26. 11. s omluvou za vzniklou situaci, žádostí o trpělivost a příslibem brzkého zdárného konce celé situace. 4. 2. 2025 uplynula splatnost poslední faktury, načež jsem jim poslal email na všechny adresy z žádostí o okamžité proplacení a "výhružkou" řešení dostupnmými právními prostředky v případě neuhrazení, zatím bez odpovědi.


Produkt

Výkup elektřiny z FVE AZ Energies


Požadované řešení

Ideálně kdyby zaplatili co dluží a mohli jsme to všichni "hodit za hlavu".


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.2.2025 10:48, před 4 hodinami

Pokud společnost nevyplatí částku v řádném termínu, drží majetkový prospěch bez právního důvodu. Dle § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily či telefonáty, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti AZ Energies s.r.o.: Pardubická 326, 537 01 Chrudim. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.