Počet nahlášených stížností: | 110 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den, dne 24.1.2025 jsem u firmy Mironet.cz reklamoval pod číslem *** IP kameru Reolink Argus Pro 3, kamera přestala po 17 měsících provozu fungovat, na restart nereagoval. Dne 5.2.2025 mi přišlo vyjádření reklamačního technika - neuznáno, z kamery odstraněno výrobní číslo. nelze identifikovat kameru. porušení záruční podmínek.
Kamera je prodávána a vyráběna jako venkovní s krytím IP65 - ochrana proti stříkající vodě.
Podle technika jsem svévolně odstranil výrobní štítek z kamery, ale to jsem samozřejmě neudělal, nebyl k tomu důvod. Výrobní štítek byl na kameře ve formě samolepky, která se vlivem povětrnostních podmínek odlepila. Chyba v tomto případě není na mé straně a reklamace by měla být uznána, prodejce / výrobce by měl kameru opatřit štítkem, který odolá povětrnostním vlivům a poté by se nemusel reklamace řešit tímto zamítavým způsobem.
Venkovní IP kamera / 4 MPx / IP65 / mikrofon & repro / IR / Wi-Fi / microSD / napájení USB-C (https://www.mironet.cz/reolink-argus-3-pro-cerna-venkovni-ip-kamera-4-mpx-ip65-mikrofon-repro-ir-wifi-microsd-napajeni-usbc+dp533185/)
Chtěl zkusit přes vás zvráti zamítavé stanovisko reklamace, protože chyba není na mé straně.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Domníváme se, že pokud by bylo možné zboží identifikovat jiný způsobem, nemělo by dojít k zamítnutí reklamace z důvodu odstranění identifikačních štítků či sériového čísla. Pokud by to však možné nebylo, bylo by zamítnutí reklamace důvodné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.