Počet nahlášených stížností: | 19 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zboží (boty) jsem zakoupila 22.12.2014 v prodejně Adidas na provozovně: Pražská 1274/24, České Budějovice. Jelikož vlastním už jeden pár bot Honey up typ bot ale jiný typ, které mají svršek obuvi z přírodní kůže. Boty zakoupené v obchodu jsou plátěné a proto jsem je měla jen v letních dnech. V podstatě jsou skoro nenošené, protože boty střídám. Nedávno jsem zjistila závadu pravé botě: gumový lem kolem podrážky se odlepil v patní části.Po vzhledovém posouzení obou páru bot, jsem zjistila, že boty zakoupené dříve (z přírodní kůže), se struktura podrážky nějak neodlepuje. Zboží sem tedy reklamovala dne 2.10.2015 na provozovně koupě. Bohužel mi reklamaci neuznali dne 16.10.2015. S vyjádřením : "Na obuvi byli shledány známky nevhodné údržby - praní v pračce". Obuv jsem nikdy neprala byla jsem předem upozorněná prodavačkou při koupi zboží. Myslím si, že reklamace byla zamítnuta z důvodu voňavého vnitřku bot, jelikož využívám sprej do boty, který je přímo určený na toto využití.
Adidas boty Honey UP W, M20796, vel. 5-,
Vyměnit zboží
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.