Společnost


M.B.A. Finance s.r.o.

Počet nahlášených stížností:49
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

16%
84%
Toto skore je založeno na 6 stížnostech.

#80692Neoprávněná žádost o platbu

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.02.2025, před měsícem

Anna Tichá

Znění stížnosti

Po babičce chtěli zaplatit nesmyslně vysoké povinné ručení na auto pojišťovny UNIQUA (auto je pojištěné a zaplacené na dalších 6 měsíců u jiné pojišťovny), hovořila telefonicky prý s moc příjemnou paní. SMS poptávající platbu a udávající číslo účtu a VS byla podepsána advokátní kanceláří MBA LEGAL. Naštěstí babička neovládá internetové bankovnictví a tak platbu neodeslala ale byla přesvědčená že se to musí uhradit.


Produkt

Podvodné jednání


Požadované řešení

Podvodů na tuto společnost je nahlášeno spousty, stát by měl okamžitě zakročit a zamezit další podvodné aktivitě.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.2.2025 12:22, před měsícem

Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Spotřebitel je před zaplacením jakékoliv částky oprávněn vědět, na jakém základě tuto částku společnosti poskytuje a s kým vlastně jedná.

Spotřebiteli doporučujeme kontaktovat společnost UNIQA pojišťovna, a.s., která by mohla být případným postupitelem pohledávky, a informovat se o tom, jak v celé věci společnost postupovala a zda dluh skutečně postoupila společnosti M.B.A. Finance s.r.o. Tímto jednáním nedochází k uznání dluhu.

Vhodný způsob informování spotřebitele by bylo například poštou.

O případné neexistenci dluhu je vhodné informovat i společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy M.B.A. Finance s.r.o. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.

Mimo jiné zdůrazňujeme, že inkasní agentura (tj. společnost, které byla pohledávka postoupena - v tomto případě M.B.A. Finance s.r.o.) není exekutor, nemá žádná zvláštní oprávnění a jde jen o podnikatele, který se živí vymáháním pohledávek. Nemůže tedy vstoupit do obydlí či obstavovat účty spotřebitele. Poplatek za vymáhání skrze inkasní agenturu je pak podle judikatury neoprávněný (dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008).

Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.

Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz (jde-li o společnost, které byla pohledávka postoupena).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.2.2025 15:26, před 18 dny

Naše společnost nesouhlasí s nařčením, že by se v předmětné věci dopouštěla jakéhokoliv podvodného jednání.
V této věci se jedná o dluh na pojistném z povinného ručení u pojišťovny UNIQA pojišťovna a.s., včetně příslušenství, který naše společnost odkoupila v souladu s ust. § 1897 zák. č. 89/2012 Sb. (dále jen „o.z.“). Oznámení původního věřitel o postoupení pohledávky ve smyslu § 1882 zák. č. 89/2012 Sb. bylo zasláno dlužnici pověřeným advokátem, a to doporučeným dopisem spolu s písemnou výzvou k plnění obsahující také konkrétní číslo pojistné smlouvy a konkrétní rozpis dluhu. Tato zásilka byla odeslána koncem ledna a dosud se nevrátila. Naše společnost má proto za to, že by tato zásilka měla být řádně doručena.
V této věci tedy naše společnost nevystupuje v postavení inkasní agentury, nýbrž v postavení věřitele a závěry rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008 se tedy neuplatní.
Stejně tak z opatrnosti podotýkáme, že v tomto případě zpracováváme osobní údaje na základě zákonné licence, konkrétně za účelem plnění ze smlouvy, ve smyslu § 43 odst. 3, písm. b) zákona č. 110/2019 Sb., resp. dle článku 6 odst. 1 písm. b) Nařízení GDPR, kdy není vyžadován souhlas subjektu údajů.
K samotné pohledávce se zde nemůžeme nijak blíže vyjadřovat, nicméně konstatování autorky, že „auto je pojištěné a zaplacené na dalších 6 měsíců u jiné pojišťovny“, je bezvýznamné. Povinnost uhradit dlužné pojistné totiž ukončením pojistné smlouvy nezaniká. Dluh tudíž může existovat i na již ukončené pojistné smlouvě, jak je tomu v tomto případě.
Pokud se týče případného předložení podkladů řešené pohledávky, primárně vycházíme z předpokladu, že každý přiměřeně dbá svých závazků, a tedy podklady bez dalšího nezasíláme. V případě žádosti oprávněné osoby je však bez zbytečného odkladu doložíme. Nicméně žádná taková žádost se strany dlužnice či jiné oprávněné osoby v této věci učiněna nebyla, ani nebyly vzneseny žádné věcné námitky vůči postoupené pohledávce. Nemáme tedy žádný důvod o oprávněnosti pohledávky pochybovat. Pokud autorka, v postavení osoby oprávněné za dlužníci jednat, či dlužnice žádají doložit právní titul předmětné pohledávky, odkazujeme je s případnou žádostí na advokátní kancelář, která již dlužnici kontaktovala a jejímiž kontaktními údaji tedy dlužnice disponuje.
Naše společnost si proto tímto dovoluje autorku stížnosti požádat, aby se v budoucnu zdržela případných dalších nařčení z podvodného jednání a věc se s naší společností nejprve pokusila řádně vykomunikovat.
Za omluvitelný pak naše společnost nemůže považovat odkaz autorky na nahlášení jiných domnělých „podvodů“ dle internetových recenzí na její činnost, když tyto jsou zcela nepodložené. Nelze totiž odhlédnout, že tyto recenze nejsou jen odrazem činnosti společnosti, ale také, a to možná zejména, odrazem osobnosti jejich pisatelů.
Již ze samé podstaty činnosti žalované, tj. vymáhání pohledávek, je takováto reputace zcela nevyhnutelná. Tato hodnocení jsou tvořena dlužníky, po nichž žalovaná žádala úhradu jejich dluhu. Těžko pak najít někoho, kdo na osobu, která jej ponouká k plnění povinností, byť zcela oprávněných, do jejichž plnění se tomu někomu nechce, nedští oheň a síru. Za celou dobu činnosti žalované se tato jen naprosto zřídka může setkat s hodnocením typu „Ta a ta společnost mě kontaktovala, protože jsem měl neuhrazený úvěr, na který jsem zapomněl. Ještě že mě kontaktovali a já tak mohl splnit, co jsem slíbil.“ Realita je bohužel taková, že společnost řeší v převážné většině případy neochotných dlužníků, kteří rezignovali na své povinnosti (ostatně pokud by na ně nerezignovali, nebyla by činnost žalované vůbec třeba) a kteří v momentě, kdy je na tyto jejich povinnosti někdo byť jen upozorní, nebo požaduje jejich splnění, začnou spílat na „žíznivé, peněz chtivé vymahače.“
Společnost tedy uzavírá, že se v předmětné věci nedopustila žádného podvodného jednání. Vymáhá vlastní pohledávku z titulu postoupení, které je vůči dlužnici ve smyslu ust. § 1882 o. z. účinné a dosud neobdržela ani ona, ani pověřený advokát, od žádné oprávněné osoby jakoukoliv žádost o doložení pohledávky či věcné námitky vůči ní.
Jako způsob dořešení věci tedy navrhujeme, nechť dlužnice, či jí zplnomocněná osoba, kontaktuje pověřeného advokáta s případnými žádostmi či námitkami a věc se pokusí řádně řešit.

M.B.A. FInance

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.