Počet nahlášených stížností: | 114 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den,
dne 5.2. 2025 po nástupu do přeplněného autobusu linky 27 na zastávce Žitavská jsem neměl možnost se dostat ani k jednomu terminálu, neměl jsem ani možnost při jízdě autobusu kličkovat mezi lidmi. Jízdenku jsem měl v plánu zaplatit až autobus zastaví na další zastávce konkrétně Nádraží a uvolní se mi cesta k terminálu... Jízdenku jsem si zaplatil, přitom jsem celou dobu nevěděl o přítomnosti revizorky. Při kontrole jízdenek jsem oddaně předal jízdenku a když se revizorka ptala zda jsem teď nastoupil, tak jsem ji v klidu odpověděl, že jsem nastoupil na předchozí zastávce a kvůli plnému autobusu jsem se nedostal k terminál. Revizorka mě bohužel neposlouchala a vstřícnost ji také chyběla, jelikož sama viděla, že autobus je opravdu plný. Jízdenku si revizorka ponechala.
Po sepsání pokuty ve výši 1000,- jsem se rozhodl, že podám stížnost, jelikož za celou dobu co jezdím MHD v Liberci, tak jsem nikdy nejel bez platné, či nezaplacené jízdenky.
Prosím Vás o zpětnou vazbu.
Děkuji.
S pozdravem
Vojtěch Andrla
***
X
Stornování pokuty
|
Tweet |
Cestující musí mít platný jízdní doklad, pokud chce využívat služby dopravců.
Nesouhlasí-li spotřebitel s přirážkou za jízdu bez platného jízdního dokladu, musel by prokázat (například výpovědí několika svědků), že se pokoušel označit jízdní doklad pomocí označovače bezodkladně poté, co do přepravního prostředku nastoupil.
Zároveň platí, že pokud byla spotřebiteli naúčtována přirážka přesto, že měl platný jízdní doklad, mohlo by se jednat o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pracovník (revizor) jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném a profesionálním chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se se stížností obrátit přímo na Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou e-mailem na adresu: dpmlj@dpmlj.cz.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.