Společnost


Ecom Wire Factory s.r.o.

Počet nahlášených stížností:195
Z toho za letošní rok:19
Stále v řešení:40
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#80728Neuznané odstoupení od smlouvy a nevrácení peněz.

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.02.2025, před 29 dny

Vladimír Krob

Znění stížnosti

Dobrý den

Obracím se na vás se stížností na firmu Balando. Dne 10.12.2024 jsem u jmenované firmy objednal a zaplatil toto zboží:
Název
Dámský luxusní pletený svetr Andrea - Purple, 599 Kč Sleva 36%
Pánské stylové slipy s potiskem - 469 Kč Sleva 33%
Doručení ZDARMA
Pojištěná zásilka 39 Kč
Balné 19 Kč
Suma celkem: 1 126 Kč


12. ledna jsem odstoupil od smlouvy. Balando toto odstoupení od smlouvy neuznává s odvoláváním na svoje Obchodní podmínky, ve kterých má napsáno, že po zaplacení již zákazník nemůže odstoupit od smlouvy. Domnívám se, že toto je v rozporu s Občanským zákoníkem, tak jak se píše na stránkách dTest: Na odstoupení od smlouvy máte dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník, lhůtu 14 dní od převzetí zboží. Z odůvodnění směrnice č. 2011/83/EU bodu č. 40 pak plyne, že odstoupení od smlouvy můžete učinit i před převzetím zboží. (https://www.dtest.cz/spotrebitelska-poradna/detail/balando-odstoupeni-od-smlouvy/1471)

Veškerá moje komunikace s Balando je v přílohách.
Děkuji.


Produkt

Dámský luxusní pletený svetr Andrea - Purple, L barva: Purple, velikost: L 1 599 Kč Sleva 36% Pánské stylové slipy s potiskem - Mixed Color, L color: Mixed Color, size: L 1 469 Kč Sleva 33%


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.2.2025 14:11, před 27 dny

Společnost uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce, avšak uvádí to pouze v obchodních podmínkách, je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.

Odstoupení od smlouvy či reklamaci lze tak uplatnit vůči společnosti EcomWire Factory s.r.o. na adrese jejího sídla: Rybná 716/24, 110 00 Praha.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Toto právo má za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím, jak spotřebitel zmiňuje.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Jestliže prodávající tvrdí, že spotřebitel nemá právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží, nepřihlíží se k tomu. Od ustanovení zákona stanovených k ochraně spotřebitele se nelze odchýlit v jeho neprospěch.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla: EcomWire Factory s.r.o., Rybná 716/24, 110 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.

Podnikatele je možné vyzvat k navrácení peněžních prostředků i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, pokud ještě tak neučinil. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.