Společnost


Stander Sp. z o.o.

Počet nahlášených stížností:923
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#80733Vymáhání peněz za nepřevzatou zásilku

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 den 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.02.2025, včera

Radim Doležal

Znění stížnosti

Dobrý den,

společnost Stander v září volala mému otci a on si na základě tohoto telefonátu objednal a zaplatil kolagen. Už si nepamatuje, jestli si objednal jen jedno balení. Další balíčky bohužel nevykázal, ale když mu došly, strčil je na poště zpět do poštovní schránky. Na obálce byla totiž informace, že se zboží má vrátit na nějakou adresu. Toto učinil 2x, další balíčky už nepřišly. V lednu ale došel dopis z polské vymahačské firmy Smart inkasso, kde má zaplatit 1458 Kč. 800 upomínku + cenu za 2 balíčky, které si nenechal. Hrozí exekutorem při nezaplacení.
V tento moment jsme se do toho vložil já jako syn a nevím, jestli raději dluh za neodebrané zboží zaplatit nebo ne. Zboží obratem vykážu mailem i doporučeným dopisem.

Děkuji Doležal


Produkt

STHLM CL 14 Sachets Male


Požadované řešení

Neposílat další balíčky
Nepožadovat zaplacení neodebraného zboží
Vymazání z databáze


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.2.2025 08:29, včera

Doporučujeme spotřebiteli kontaktovat neprodleně společnost Stander Sp. z.o.o. a upozornit společnost na to, že spotřebitel zboží vrátil, a proto není povinen částku uvedenou na faktuře (upomínce) platit. Pokud by totiž společnost chtěla vymáhat částku soudní či mimosoudní cestou musela by prokázat, že smlouva byla uzavřena a že bylo platně sjednáno, že spotřebiteli bude pravidelně zasíláno konkrétní zboží o určité ceně, rovněž i to, že zboží bylo spotřebiteli skutečně doručeno.

I přesto však spotřebiteli doporučujeme, aby možný závazek taktéž preventivně vypověděl společně s žádostí o vymazání osobních údajů o spotřebiteli, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami, a to ideálně doporučeným dopisem s dodejkou. V případě sporu bude mít spotřebitel v ruce důkaz, že smlouvu opravdu vypověděl. Výpověď smlouvy, resp. odstoupení od smlouvy neznamená uznání jakéhokoliv závazku vůči společnosti.

K výmazu osobních údajů:
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí po zaslané žádosti spotřebitelem o výmaz těchto údajů, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.

Byli jsme informováni jinými spotřebiteli, že původně uváděný P.O.BOX společnosti, který jsme dříve uváděli v našem vyjádření jako možnou kontaktní adresu společnosti, již není funkční a případné zásilky zaslané na tuto adresu se odesílatelům vrací jako nedoručené. Spotřebitelé však také uvedli, že společnost na aktuálních fakturách uvádí adresu společnosti Stander World s.r.o., Sokolská třída 1263/24, Moravská Ostrava, 702 00 Ostrava a P.O.BOX 53, 120 00 Praha 2. Dle informací od jiného spotřebitele je pak možné společnost kontaktovat skrze datovou schránku zm2wahe.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.