Společnost


Decoland s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#80736Odmitnuti vrácení výrobku v lhůtě 14 dní

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

18 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.02.2025, před 19 dny

Robert Sýkora

Znění stížnosti

Dobrý den,

Koupil jsem si z nábytkového studia Decoland jídelní stůl. Tento jídelní stůl jsem si objednal online. Konkrétně slečna z prodejny mi poslala email s nabidkou, že zrovna mají 20% slevu "Black Friday" a ten stůl by byl levnější. Já teda souhlasi a celý proces jsme řešili přes emailu, poslala mi objednávkový list, fakturu i číslo účtu po emailu a já jsem zaplatil také online.

Potom, co mi zboží bylo doručeno, tak doručily špatný výrobek, odstín dřeva byl úplně jiný, než na obrázku a taky části stolu barevně k sobě neseděli.

Když jsem chtěl tedy stůl vrátit, několikrát mě odmítly, že mám smůlu. A jejich slova "my nejsme e-shop" a 14 denni lhůta.

Tak jsem ji potom poslal emailem:
1812 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku a srov. § 1832 odst. 1 OZ

Mám na to právo.

Oni se potom argumentovali, že mají ve svých osobních podmínkách, že jsou "kamenná prodejna" a když jsem si výrobek koupil, tak jsem souhlasil s obchodníma podmínkama...

Což podle:
rámci spotřebitelských závazků (smlouva spotřebitel-podnikatel) není možné se od zákonných ustanovení odchýlit v neprospěch spotřebitele, a to ani smluvními ujednáními ani skrze připojené obchodní podmínky, to vyplývá z § 1812 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku

nemohou udělat

Celou tuhle komunikaci mám v emailu a všechny důkazy mám. Mohu potom poskytnout.

Jejich argument taky byl, že jsem v té prodejně byl se podívat na ten stůl. Akorta, já v prodejně byl cca 2 měsíce před nákupem produktu a taky na prodejně byl stůl v jinem provedení (Celý bíly).... já si potom online kupoval hnědý přírodní, který jsem naživo neviděl..


Produkt

Rozkládací stůl Kingston


Požadované řešení

Vrátit výrobek a vrátit peníze

V příloze posílám fakturu, součásti faktury je take sedačka, ale tu vrátit nechci.
Dále taky posílám můj email, který jsem posílal ve 14 denní lhůtě.

Dále mohu poslat celou komunikaci do emailu.

Děkuji
Sýkora (602 961 318)
sykora.rob@gmail.com


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.2.2025 07:16, před 17 dny

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Právo na odstoupení od smlouvy však není absolutní. Dle § 1837 písm. d) platí, že spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám.

Pokud však spotřebitel nezakoupil zboží vyrobené na míru a zakoupil zboží z nabídky prodávajícího online nikoliv v kamenné prodejně (což z popisu stížnosti vyplývá), měl by mít právo od smlouvy odstoupit.

Případné ustanovení smluvních podmínek prodávajícího, které druhá strana nemohla rozumně očekávat, se jeví jako překvapivé ve smyslu § 1753 občanského zákoníku a vůči spotřebiteli neúčinné.

Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: Decoland s.r.o., Vinohradská 2405/190, 13000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, pokud ještě tak neučinil. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.