Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zmíněná firma nám prováděla opravu topení v automobilu Citroen C5, při jehož opravě byla demontována palubní deska. Ihned po opravě nás informovali, že se jim vysypaly součástky k elektronické stabilizaci podvozku a že tonejsou schopni dát zpátky dohromady. Oprava by prý stála 10000,- Kč.
Den po opravě začalo praskat přední sklo od palubní desky nahoru. Kontaktovali jsme firmu a přijeli se domluvit,jak situaci řešit. Bylo nám řečeno, že sklo může prasknout od čehokoli a že jsem si to mohli udělat sami.Celkem 3 x jsme se snažili, aby s námi byl sepsán reklamační protokol a celá věc byla nějak řešena. Na radu ČOI jsem si s sebou vzala svědka, před kterým mi bylo řečeno, že pokud chci opravu reklamovat, ať si sama něco sepíšu, ale že mi to stejně nevyřeší. Dle informací ČOI je dodavatel služby povinen reklamaci vyřídit, ať už kladně nebo záporně. Nicméně, po opravě topení v této firmě mám nefunkční ESP a prasklé sklo na autě. A majitel situaci nechce nijak řešit.
Žádám o výměnu skla na náklady firmy, která prováděla opravu.
|
Tweet |
Zhotovitel odpovídá za vady, které má provedená oprava při převzetí věci objednatelem, byť se projeví až později. Taktéž odpovídá za vady věcí a dílů, které pro opravu opatřil a použil, má ohledně nich postavení prodávajícího. Spotřebitel má právo uplatnit reklamaci do dvou let od převzetí opravované věci. Reklamaci je vhodné předat zhotoviteli v písemné formě (pro případ dokazování), musí obsahovat popis vady a požadovaný způsob jejího vyřízení. Vzor pro reklamaci opravy je možné stáhnout zdarma webové adrese www.dtest.cz/clanek-3278/reklamace-opravy-a-upravy-veci.
Byla-li při opravě věc poškozena, jde to na vrub zhotoviteli dle § 2944 občanského zákoníku. Zhotovitel je po vyzvání povinen nahradit škodu a to buď tím, že věc vrátí do původního stavu (opraví) nebo poskytne finanční kompenzaci. Výzva s náhradou škody znovu doporučujeme předat v písemné formě (je průkaznější). Bližší informace je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3302/zadost-o-nahradu-skody-na-prevzate-veci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.