Počet nahlášených stížností: | 41 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Číslo dokladu: ***
Telefonní číslo na dokladu: ***
Důvod reklamace: Vada zboží
Co reklamujete: Pouze část
Číslo a název reklamovaných výrobků: Jedná se o díl, číslo 14 prosím o zaslání dvou kusů jelikož druhý kus se začíná také pokrucovat.
Podrobnosti: Dobrý den, rád bych u vás reklamoval, gril na sele zlomil se tam jeden díl, můžete mi ho prosím poslat? Foto v příloze. Jedná se o díl, číslo 14 prosím o zaslání dvou kusů jelikož druhý kus se začíná také pokrucovat. Děkuji, PV. ***
Požadované řešení: Výměna za nový kus
Kontaktní údaje:
Jméno: Petr
Příjmení: Vácha
Email: ***
Telefon: ***
Adresa pro zaslání zboží: Stejná jako na objednávce
Dobrý den,
děkujeme za Vaši zpětnou vazbu.
Vše jsem konzultovala s naším servisním technikem a na našem prvotním vyjádření si trváme. V tomto případě se nejedná o výrobní vadu, ale mechanické poškození, které bohužel záruka nekryje. K takovému poškození dochází např. přetěžováním či pádem grilu a tím narušením celistvosti konstrukce, kdy poté používáním může dojít k Vámi avizované závadě.
V případě nutnosti Vám zašleme oficiální vyjádření k reklamaci.
Lucie Veselá Avenberg.cz
poškození částí
Zaslání dvou nových kusů poškozené části.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Jestliže vadu na zboží způsobil spotřebitel, např. došlo k mechanickému poškození zboží, nejedná se o výrobní vadu, a podnikatel tak může reklamaci zamítnout.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.