Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:715
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#80749Neuznaná reklamace skrytých vad

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 den 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.02.2025, včera

Josefína Holcnerová

Znění stížnosti

Dobrý den, Dne 11.11.2024 jsem ve společnosti AAA AUTO koupila svůj
vůz. na Brněnské pobočce AAA auto se mnou byl můj manžel s
automechanikem, a mimo jiné automechanik kontroloval originalitu
světel, rok výroby atd. Dne 16.1. se projevila skrytá závada. Do světla
zatekla voda a přestalo svítit. Ani po vyschnutí světla, nezačalo světlo
svítit. Stale je zarosené a nefunguje (světlo, blinkr, dálkové světlo, sklon
světel...).
Dne 26.1. jsem byla znovu v AAA AUTO abych nahlásila svou
reklamaci. Podle mého názoru se jednalo o skrytou vadu na
vozidle.Zaměstnanec brněnské pobočky AAA Auto, který má na starost
reklamace nebyl dne 26.1. přítomen, ale moji žádost vyřídil jiný
pracovník této pobočky. Opakovaně jsem se před podpisem
vyplněného formuláře ptala (poté i manžel, který se mnou byl reklamaci
řešit), zda je opravdu správně, že je uvedené datum zjištění závady
stejné jako datum koupě tj. 11.11. 2024. Bylo mi řečeno, že to takhle
musí být i když závada byla zjištěna až v lednu a že v jejich vnitřním
systému není zmínka o tom, že by vozidlo bylo poškozeno při koupi
(poškození světla nenašel ani automechanik).
Dnes tj. 10.2. mi bylo
písemně sděleno že moje reklamace na skrytou vadu nebyla uznána.
Odůvodnění - kupující byl seznámen se stavem vozidla při koupi.
Bohužel tato vada, ale nebyla při koupi viditelná a nebyla nám ani
sdělena ústně nebo zapsaná v kupní smlouvě. Nebyla jsem tedy
seznámena se skutečností, že mi dva měsíce od koupi vozidla přestane
fungovat světlo a s autem se tedy nebude dát jezdit. Při koupi vozidla
mi společností AAA auto byla ještě doporučená ''prodloužená záruka''u
firmy carlife. Společnost měla řešit případné poruchy na vozidle
opravou nebo jinou formou a samozřejmě oprava světla mi byla
společností zamítnuta také, jelikož se údajně tento problém nevztahuje
do ''balíčku'' opravdových služeb. Oprava světla je mezi 30-55 tisíci.


Požadované řešení

Proplacení výměny světla.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.2.2025 10:17, před 5 hodinami

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali dokumenty ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny uvedené informace. Pokud s některými informacemi uvedenými v dokumentu nesouhlasí (např. datum zjištění závady), doporučujeme, aby nesrovnalost namítli vůči druhé straně. Ve chvíli, kdy je dokument podepsán, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.