Počet nahlášených stížností: | 61 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, týden zpátky jsem navštívila obchod Humanic kvůli reklamaci kabelky GUESS která byla zakoupená před 9 měsíci a už v tak krátké době mi začal přívěsek ke kabelce který je ze stejného materiálu jako celý řetěz kabelky reznout. Paní na pobočce v Karolíně byla nepříjemná a situaci zlehčovala. Na kabelce byla dole malá skvrna které jsem si bohužel nevšimla ale vlhkým ubrouskem jde lehce setřít a to paní zapsala jako odřeninu. Dnes mi přišlo vyjádření že se má reklamace nepříjmá. Kabelku jsem kupovala na půl přes dárkovou kartu která mi byla doslova vnucena za nepadnoucí boty jako dárek, s tím že mi peníze nevrátí. Můj celkový zážitek s tímto obchodem je od začátku velice nepříjemný. Na kabelku se vztahuje zákonná lhůta dvou let a tedy i garance že cokoliv se s kabelkou stane a není zákazníkova vina bude vyřešeno. Mým používáním přívěsek nezreznul, používala jsem kabelku krátkodobě a málokdy.
Guess kabelka se zlatými řetízky
Vácení peněz v plné výši a případnou omluvu za chování personálu zaslanou emailem.
|
Tweet |
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitelka nás informovala, že stížnost bude s prodávajícím řešit osobně. Na její žádost tedy stížnost uzavíráme.