Počet nahlášených stížností: | 373 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 14 |
V poslední době jsem již poněkolikáté narazila na problém s nákupem jízdenky u RegioJetu. Když má vlak zpoždění, aplikace neumožňuje zakoupit lístek, jakmile uplyne oficiální čas odjezdu, i když vlak ještě neodjel. To je nepříjemné především pro ty, kdo pravidelně dojíždí, například studenty. Ačkoli jde o jeden z mnoha nedostatků služeb RegioJetu, velký problém je hlavně v přístupu jejich zaměstnanců.
Už několikrát jsem měla pocit, že zaměstnanci RegioJetu svou práci zjevně nemají rádi a chovají se k zákazníkům spíše otráveně než ochotně. Mladý potetovaný muž na prodejně v Olomouci je toho bohužel příkladem. I když jsem ho opakovaně žádala o místo v lowcost zóně, kde budu sedět sama, protože mám hodně věcí a pracuji na počítači, znovu mi prodal lístek do plného kupé.
Další nepříjemnou zkušenost jsem zažila při snaze zaplatit lístek až ve vlaku, abych se tomuto vyhnula. Zaměstnankyně mi nejen dala místo na opačné straně vlaku, ikdyž tam, kde jsem seděla, bylo volno, ale navíc mi naúčtovala přirážku a lístek za dospělého a ne studenta. Po tom, co jsem se ozvala a trvala na vrácení peněz v hotovosti, slíbila vrácení peněz na účet, které mi však nikdy nepřišly. Šlo o částku 300 Kč, kterou jsem dodnes neobdržela.
Celkově jsou mé zkušenosti s RegioJetem poslední roky jen zklamáním. Špatná komunikace, nedostatek ochoty, neschopnost vyřešit problémy, neustálá zpoždění, neudržování čistoty. Po dnešku to bylo naposledy, co jsem RegioJetem jela, ikdyž je to pro mě komplikací, ale nehodlám dále podporovat tuto očividně nefungující a neslušnou firmu.
kompenzace 500 Kč
|
Tweet |
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli sděleno, že mu budou peníze vráceny, mělo by se tak také stát.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost splnit závazek bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Na problémy se zakoupením jízdenky je vhodné upozornit přímo danou společnost.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.