Společnost


Nábytek NATALI s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#80768Reklamace sedací soupravy

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

17 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.02.2025, před 17 dny

Barbora Svobodová

Znění stížnosti

Dobrý den.
Chtěli bychom vás požádat o pomoc při řešení reklamace sedací soupravy. Zakoupena byla na e-shopu a po cca 6 měsících začala vrzat a je celkově prosezená a z nekvalitního materiálu. Na prostředním dílu je uvolněný záklop z kterého vylézají skoby a došlo dokonce i k úrazu naší dcery. Sedačka z našeho pohledu není na opravu, jak nás stále obchodník vyzývá (zabalte a připravte zboží na vyzvednutí naším dopravcem)
Nabízeli jsme několikrát smírčí dohodu, že buď nový nábytek, případně finanční vypořádání.
Poslední email od prodejce je, že trvají na opravě.
Jelikož emailová komunikace nikam nevede, žádáme vás tímto o pomoc.

V případě potřeby doplnění nás neváhejte kontaktovat.

Předem děkujeme.


Požadované řešení

Vrácení peněz, výměna zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2025 06:12, před 16 dny

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Dle § 2169 občanského zákoníku platí, že nárok v rámci reklamace vybírá spotřebitel, přičemž primárně může požadovat odstranění vady. Podle své volby může požadovat buď dodání nové věci bez vady nebo opravu věci. Teprve v případě, že by daný nárok byl nepřiměřeně nákladný, může do výběru nároku zasáhnout podnikatel. Zároveň platí, že odstoupení od kupní smlouvy či slevu z ceny může spotřebitel požadovat až následně v zákonem vymezených situacích (například pokud prodávající odmítne vadu odstranit).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.