Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den. Zacatkem zari jsem s uvedenou firmou uzavrel smlouvu o dilo s tim, ze kamenna zidka mi pred RD bude postavena do konce zari 2015 (coz je take ve smlouve o dilo uvedeno) a zaplatil jsem zalohu 26 000 Kc. P.Broz nekolikrat sliboval, ze posila na misto lidi a stavba zacne. Bohuzel tak nikdy neucinil. Zidka se stavet nezacala a penize (zaloha) mi vracena take nebyla, prestoze jsem od smlouvy radne odstoupil z duvodu nedodrzeni podminek ve smlouve.
Jedna se o stavbu kamenne zidky pred RD v Tehove u Vlasimi. 8.9.2015 byla mezi mnou a p.Brozem uzavrena pisemna smlouva o dilo a take byla p.Brozovi zaplacena zaloha 26 000 Kc, kterou mi k dnesnimu dni nevratil prestoze stavet nikdy nezacal.
Pozaduji okamzite navraceni zalohy. Toto je pro p.Broze posledni moznost jak mi me penize muze vratit. Pokud tak neucini, bez vahani predavam celou vec pravnikovi a budu pozadovat mnohem vic nez mou zaplacenou zalohu (pravni vydaje, uslou mzdu remeslniku, kteri byli objednani a musel jsem je zrusit apod.). Nevaham take celou zalezitost zmedializovat.
|
Tweet |
Dlužník (zhotovitel díla), který svůj dluh řádně a včas nesplní (konkrétní termín plnění do konce září), je v prodlení. Jestliže jej nesplní ani v dodatečné přiměřené lhůtě věřitelem mu poskytnuté, má věřitel právo od smlouvy odstoupit. Přiměřenost je v tomto případě nutné poměřit s původním termínem dodání.
Oznámí-li věřitel dlužníkovi, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil. Odstoupením se smlouva od počátku ruší a strany jsou povinné vrátit si vzájemná plnění. Pro vrácení peněz je nutné určit lhůtu a způsob vrácení. Odstoupení od smlouvy je jednostranný adresný projev vůle adresovaný kupujícím prodávajícímu. Dojitím tohoto projevu vůle zhotoviteli díla se uzavřená smlouva ruší od počátku a vztah ze smlouvy o dílo se mění ve vztah z bezdůvodného obohacení. spotřebiteli odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky (zálohy za dílo).
Nereaguje-li zhotovitel díla na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou v živnostenském rejstříku (Petr Brož, Frenštát pod Radhoštěm, nám. Míru 1). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, popř. odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči zhotoviteli díla takové právní jednání účinné.
Nevrátí-li dlužník finanční prostředky v uvedené lhůtě, doporučujeme zaslat tzv. předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Jejím zasláním spotřebitel dlužníka naposledy upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů. Ve znění výzvy spotřebitel uvede přiměřenou lhůtu k plnění. Poskytnutá lhůta však podle zákona nesmí být kratší než 7 dnů. Není důležité, vyhýbá-li se druhá strana přebírání poštovních zásilek a výzvu tak nepřevezme. Pro soud je podstatné její zaslání, nikoliv doručení. Jestliže předžalobní výzvu spotřebitel nezašle, nebrání to obrátit se na soud. Ten však zpravidla nepřizná náhradu vynaložených nákladů na soudní řízení (soudní poplatek, odměna advokáta), i když ve sporu spotřebitel uspěje. Zaslání předžalobní výzvy lze tedy jen doporučit.
Pokud již spotřebitel zaslal písemnou předžalobní výzvu a subjekt stále nereaguje, bude nutné se práva domáhat u civilního soudu. Spotřebitel může podat návrh na vydání platebního rozkazu u příslušného soudu. Jedná se o zjednodušené soudní řízení, ve kterém soud rozhoduje na základě předložených důkazů bez nařízení jednání. Žaloba se podává vůči smluvnímu partnerovi, který je označen ve smlouvě.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.