Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 15 |
Po 30 min. čekání mně konečně přepojili na operátora, který po vyptávání, proč odcházím apod. mi sdělil, že žádné ČVOP/OKU mi sdělit on nemůže. Posléze mě "zkusil" přepojit na jiného kolegu, který však nebyl "k dispozici". Po mém dotazu, že co se teď bude dít, tak že do 4 dnů (čtyř dnů!) se mi prý někdo z Vodafone ozve. Ovšem na svém webu uvádějí, že číslo sdělují na infolince, není potřeba chodit osobně na prodejnu (viz citace pod textem). Tedy je zřejmé, že od okamžiku, kdy jsem dotelefonoval s tím "operátorem", minimálně do doby faktického sdělení požadovaného čísla/kódu jsem nucen být klientem Vodafone, přestože jejich klientem již být nechci a ani nemusím. Věřím, že se to přezkoumá. A dívám se, že se jedná o poměrně obvyklou praxi Vodafone, tedy podal jsem podnět na ČTÚ.
"ČVOP můžete získat od svého současného poskytovatele (např. T-Mobile, O2) po vyrovnání všech závazků. Od nás ČVOP získáte v prodejně nebo zavoláním na Linku péče o zákazníky na čísle 800 77 00 77. "
paušál vodafone
Věřím, že dostanou pokutu :)
|
Tweet |
Na stránkách společnosti je uvedeno, že OKU (= Ověřovací kód účastníka) je 14místný autorizační kód a slouží k přenosu telefonního čísla nebo pevného internetu k jinému poskytovateli. O jeho vystavení OKU nemusí spotřebitel žádat, protože je automaticky přidělen při aktivaci čísla a může být uvedený ve smlouvě nebo v samoobsluze operátora.
ČVOP (= Číslo oprávnění pro přenos) je 14místný autorizační kód, který říká, že telefonní číslo může odejít od stávajícího poskytovatele mobilních služeb. Platnost ČVOPu je 60 dní od jeho vystavení. Na rozdíl od OKU o něj spotřebitel musí aktivně požádat.
Mobilní operátor je povinen spotřebiteli na jeho žádost sdělit OKU kód po telefonu nebo osobně při návštěvě prodejny.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu, tak jak zde již spotřebitel dle popisu stížnosti učinil. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.