Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Tato firma tvrdí, že jsem se u nich zaregistrovala a po třech dnech (kdy je služba zdarma) jsem členství nezrušilA a tudíž oni měli právo si členství účtovat. . Nejsem si vědoma jakékoliv registrace u této firmy, přesto mi strhli z účtu 9x 737 kč za využívání jejich služeb. Jejich služby jsem nikdy nevyužívala. Má se jednat o sestavení životopisu podle šablony, ale ján si práci nehledám. Když pominu fakt, že opravdu nevím,jak jsem tam zaregistrovala (za mne podvod z jejich strany), tak mají poslat upomínající email, že služba bude zpoplatněna, ale neučinili tak. Tvrdí, že email zřejmě spadl do spamu a to oni mají v podmínkách ošetřeno, že není jejich chyba. Na zákaznické lince jsou jen anglicky mluvící osoby (často podle přízvuku aziaté), kteří vám vrátí jen poslední strhnutou částku, protože mají v podmínkách, že vrací peníze jen max 14 dní od reklamování. Svého šéfa neznají, neznají ani název firmy, jsou to jen zaměstnanci nějaké zahraniční call firmy, kteří dokola opakují, že předchozí splátky nelze vrátit. Nikde na internetu nelze dohledat majitele/šéfa/nadřízeného, prostě jakéhokoliv řádného zaměstnance. Nelze najít nikoho, kdo mluví česky, přestože firma údajně sídlí v Náchodě. Za mne jsou to podvodníci, kteří lidi okrádají chytře o peníze. Prosím raději na jejich stránky nechoďte a hlavně nevyužívejte žádných jejich služeb, ani zdarma!!!
Vrácení 6 633kč (9 x 737kč) za členství.
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek nevznikl, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. V případě že společnost tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Jednou z možností ukončení strhávání plateb může být zablokování těchto plateb, nicméně zablokování plateb jako takové nemusí být nejvhodnějším řešením. Pokud by totiž závazek existoval, měl by podnikatel právo na tyto platby a jejich neplacením by nemusel být závazek ukončen, tudíž spotřebiteli by vzrůstaly dluhy vůči společnosti.
Doporučujeme tedy preventivně smlouvu vypovědět - tím nedojde k uznání nároku společnosti a zároveň dojde (po uplynutí výpovědní doby) k ukončení závazku. V průběhu výpovědní doby jsou strany stále povinny plnit. Spotřebitel musí platit a podnikatel musí dodávat obsah, ke kterému se zavázal.
Bezdůvodné obohacení lze po podnikateli požadovat zasláním předžalobní výzvy dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.