Počet nahlášených stížností: | 717 |
Z toho za letošní rok: | 11 |
Stále v řešení: | 24 |
Dobrý den,prosím je ještě nějaká možnost jak dále postupovat když jsem vozidlo koupil 9.12.24 v AAA Č.B.? V pondělí 3.2.25 jsem jim odeslal obsáhlý email s vysvětlením celého stavu (který je z důvodů omezení délky textu v příloze) kde chci odstoupit od služby GPS lokátoru Basic2 a že mi i na několikátý pokus vědomě dali k vozu zimní sadu kol kterou vlastně na autě mít nesmím.
Dosavadní vyjádření AAA/Cofidis/Globalsec:
Do 2 h od odeslání mailu telefon z AAA Č.B. (nikdy neodpověděli písemně-asi víme proč)s otázkou co vlastně reklamuji. Řekl jsem že chci odstoupit od lokátoru a stále ani na druhý(třetí) pokus nemám k vozu správnou zimní sadu z důvodů v mailu... (stále špatné ET číslo disků).
Bylo mi vysvětleno,že GPS lokátor nelze zrušit ani vrátit peníze a už vůbec ne po 2měs a že jim úrokové zvýhodnění k úvěru při zakoupení GPS lokátoru takto nabízí systém. A že pojištění pro případ odcizení mají společně v balíčku právě s tím GPS lokátorem což bylo k lokátoru navíc o dalších x tis.Prý že si zjistí jak je to s tou zimní sadou,ale opět další týden bez komunikace.
Cofidis jako poskytovatel úvěru má ve smlouvě jasně uvedeno,že uzavření smlouvy není z jejich strany podmíněno koupí jakéhokoliv dalšího zboží než je vozidlo,ani poskytováním jakýchkoliv doplňkových služeb. A písemně mi potvrdili že nic takového jako montáž GPS od klientů nepožadují.
Podle Globalsec z 10.1.25 (poskytovatel GPS vyhledávání) jde službu zrušit pouze u AAA uznáním reklamace jako zprostředkovatele jelikož u nich mám podepsanou objednávku,nikoliv smlouvu s poskytovatelem. Nebo se zřeknout služby bez nároku na vrácení peněz-což je úplný nesmysl.
Zrušení služby GPS lokátor s vyplacením plné částky. Vydání správné zimní sady jaká je uvedena v TP kupovaného vozu jak bylo dohodnuto.
|
Tweet |
GPS lokátor:
Pokud prodávající tvrdil, že sjednáním zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu budou sníženy splátky úvěru nebo, že je doplňkový servis poskytnut zdarma nebo je již započten v ceně, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).
Protože byla smlouva uzavřena osobně, nelze od ní odstoupit ve 14denní zákonné lhůtě, která se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené distančním způsobem (§ 1829 odst. 1 občanského zákoníku).
Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Jestliže byl na kupujícího vytvořen nátlak, může se dovolávat neplatnosti i z tohoto důvodu, avšak prokázání nátlaku může být v takovém případě složité.
Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.
Pneumatiky:
Pokud zboží neodpovídá objednávce, je vhodné jej u společnosti reklamovat. Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Reklamace je přitom podaná již samotným oznámením podnikateli, že je zboží vadné.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.