Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Sekačka byla zakoupena 14.2.2009 v Mountfieldu v Teplicích se zárukou 7let.
18.9.2015 byla předána do záručního servisu v Teplicích
čís.zakázky SRZ15/037/7/02160 z důvodu nenormálního (atypického) zvuku motoru a rozpadajícího se koše při naplění trávou. Při předání do servisu byla sekačka fungující, přebírající odmítl před námi sekačku vyzkoušet. Reklamace byla obratem zamítnuta s odůvodněním, že "na součásti není žádná materiálová ani výrobní vada, za kterou by mohl Mountfield nésl odpovědnost" s tím, že bylo zjištěno, že je "přidírající se ložisko motoru - pokročilá koroze ložiska - způsobeno stykem ložiska s kapalinou například při sečení mokré trávy". Byla mi nabídnuta oprava sekačky za cca 877 Kč. Podal jsem si stížnost na vyřízení reklamace a 8.10.2015 mi přišlo mailem opět zamítnutí reklamace s tím, že celou záležitost tímto uzavírají a pokud nechci od nich opravu za peníze, že si mám sekačku vyzvednout.
I když se mi to nelíbilo, dne 10.10.2015 jsem si šel sekačku vyzvednout. Požadoval jsem aby mi ji vyzkoušeli. Sekačka byla nefunkční, vůbec se nerozběhla. Za této situace jsem sekačku odmítl převzít a dne 11.10.2015 jsem zaslal mailem na prodejnu Teplice odstoupení od kupní smlouvy a žádost o vrácení kupní ceny na účet.Z Mountfieldu zatím žádná reakce nebyla.
sekačka TD/C 350 výrobní číslo 0664896 zakoupená 18.9.2015 se zárukou 7 let za 2.091,- Kč
Za této situace po zkušenosti s jednáním v Mountfieldu preferuji odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz.
|
Tweet |
Jelikož bylo zboží zakoupené před účinností v současnosti platného občanského zákoníku z. č. 89/2012 Sb., tak se právní vztahy založené kupní smlouvou budou řídit zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“). Zboží bylo zakoupeno dne 14.2.2009. Smluvní záruka v délce 7 let.
Podle § 620 odst. 1 občanského zákoníku je záruční doba při prodeji spotřebního zboží 24 měsíců a začíná běžet od převzetí věci kupujícím. Ustanovení § 620 odst. 5 občanského zákoníku (z. č. 40/1964 Sb.) umožňuje prodávajícímu poskytnout záruku přesahující rozsah záruky stanovené v zákoně (24 měsíců), v daném případě v délce 7 let. V záručním listě (smlouvě) pak musí prodejce určit podmínky a rozsah prodloužení záruky. Často se však omezí pouze na stanovení nové délky záruční doby. V takovém případě je třeba po celou prodlouženou dobu záruky aplikovat zákonnou úpravu platnou během základní zákonné záruky.
Proto doporučujeme spotřebiteli prostudovat podmínky poskytnuté prodloužené záruky, v jakém rozsahu a za jakých podmínek byla poskytnuta. Zákon totiž připouští, aby prodejce pro rozšířenou záruku stanovil podmínky odlišné od zákonné úpravy, a to i zužujícím (restriktivním) způsobem oproti zákonu. Záleží v tomto konkrétním případě na tom, zda v době nákupu sekačky v roce 2009 byl prodejcem stanoven zužující rozsah poskytnuté prodloužené záruky, a to prokazatelným způsobem, například v záručním listě, záručním prohlášení a podobně.
Je-li mechanické poškození výrobku důsledkem použití nekvalitního materiálu či konstrukční vady výrobku, které tak nemůže být používáno ke svému běžnému účelu, není tímto dostatečně naplněna podmínka způsobení vady samotným spotřebitelem. Zamítnout reklamaci lze jen ze zákonných důvodů, a to pokud kupující vadu sám způsobil, anebo pokud se jedná o opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně náležitě odůvodní (tuto povinnost prodejce ve vztahu ke spotřebiteli lze vyvodit z § 19 odst.1 zákona o ochraně spotřebitele), ale spotřebitel s důvody zamítnutí nesouhlasí, může se ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s uplatněním nároku z odpovědnosti za vady, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Reklamace se považuje za vyřízenou v okamžiku, kdy o tom prodejce prokazatelným způsobem spotřebitele informuje. Jakmile je reklamace vyřízena (opravou, výměnou, popř. jejím zamítnutím), je spotřebitel povinen si své zboží vyzvednout. V opačném případě je prodejce oprávněn účtovat si skladné.
Pokud by byl výrobek během reklamačního řízení poškozen, může spotřebitel požadovat náhradu škody, neboť prodávající při převzetí cizí věci odpovídá za její zničení, ztrátu nebo poškození. K prokázání, zda výrobek byl k reklamačnímu řízení předán bez uvedeného poškození, popř. ve funkčním stavu a škoda tak zřejmě vznikla během reklamace, slouží zpravidla reklamační protokol, do kterého prodejce při převzetí věci do reklamace zaznamená případná poškození věci, jeho funkčnost.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.