Společnost


Allegro Group CZ, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:18
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#80783Zamítnutá reklamace zboží

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 den 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
12.02.2025, včera

Jiří Novák

Znění stížnosti

V e-shopu Allegro.cz jsem zakoupil vzpěry zavazadlového prostoru do dvou různých typů vozidel. Zboží přišlo jako dvě zásilky od dvou různých obchodníků z PL - viz faktury v příloze. Následně jsem zjistil, že zboží nesplňuje technické požadavky. Na portálu jsem zadal požadavek na vrácení zboží a vytiskl štítky. Zboží jsem zabalil, nalepil štítky a odeslal jako 2 zásilky zpět. Reklamace vzpěr pro vozidlo Tiguan byla po delších peripetiích uznána, peníze vráceny.
U vzpěr pro vozidlo Suzuki reklamace nebyla uznána s tím, že nebyly zakoupeny na portálu Allegro. Následovala zmatená komunikace s reklamačním oddělením Allegro (viz přílohy), kde jsem se snažil vysvětlit, že pravděpodobně došlo k chybě na jejich straně při převzetí zboží zpět (z průběhu komunikace se domnívám, ze pracovník Allegro přebírající moje dvě zásilky pravděpodobně naskenoval jednu a tu samou položku pro obě zásilky). Výsledkem komunikace, kde jsem se oprávněně dožadoval vrácení peněz je to, že mi byl zablokován účet.


Požadované řešení

Vrácení kupní ceny


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2025 09:11, před 6 hodinami

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Zakoupení zboží u daného obchodníka může spotřebitel prokázat například výpisem z účtu nebo fakturou.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.