Společnost


ASKO - NÁBYTEK,spol.s r.o.

Počet nahlášených stížností:55
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#80790Odmítnutádárková karta při reklamované pohovce

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

22 hodin 56 minut

Detail stížnosti

Publikováno
12.02.2025, před 23 hodinami

Taťána Petříková

Znění stížnosti

ASKO-Nábytek tvrdí, že neposkytovali slevu z kupní ceny, ale šlo o
dobrovolnou kompenzaci, protože pohovka nebyla vadná. Šlo podle jejich
vyjádření o modelovou a konstrukční vlastnost té pohovky.
Ale: je prokázané, že tady byl jejich technik, který provedl nové vyztužení - tedy se logicky jedná o řešení reklamace/oni tvrdí že konstrukční vlastnost, kterou posléze řešili kompenzací. Existují doklady o řešení reklamace. Poté, když jsem z nich vymohla na základě této vady slevu 5000,- Kč tak mi nutí vzít tuto částku na jejich kartu, což jsem odmítla a nyní mi poslali, že se jednalo o konstrukční vadu. Prava strana pohovky byla bezproblémová, druhou stranu jejich technik opravil vyztužením. Já však u nich nakupovat již nechci a požádala jsem právníka o součinnost. na to odepsalo asko, že peníze pošle na účet, ale právní cestu 3600,- odmítají uhradit a to celé řeším druhým rokem -


Požadované řešení


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2025 10:58, před 4 hodinami

V tomto případě se domníváme, že pohovka byla zakoupena před 6. 1. 2023, a tedy se na situaci bude vztahovat starší právní úprava.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci a informovat o tom spotřebitele nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Jedním z nároků, které může spotřebitel v rámci reklamace požadovat je sleva z kupní ceny. Zaslání slevy na účet tedy spotřebitel může požadovat.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Běžně platí, že spotřebitel může požadovat účelně vynaložené náklady na reklamaci. Právní služby však zpravidla mezi účelně vynaložené náklady zařadit nelze. Naopak náklady na vypracování znaleckého posudku v případě zamítnuté reklamace by pod tuto kategorii spadaly.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.