Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:717
Z toho za letošní rok:11
Stále v řešení:24
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#80792Reklamace auta

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.02.2025, před 23 hodinami

Lenka Janků

Znění stížnosti

Dobrý den, posílám stížnost jménem manžela Jiřího Janků, s pozdravem Lenka Janků.
Peugeot Rifter 
19.9.2023 jsme v autobazaru AAAauto koupili vůz Peugeot Rifter 1,2 benzín 96 kW + LPG. Auto jezdilo hezky. Po ujetí, přibližně 3000 km, po dvou měsících, když stálo auto na volnoběh, třeba na křižovatce, začínal zhasínat motor. Měl jsem podezření že to dělají zapalovací svíčky. Odvezl jsem auto do servisu Auto Schwab Kladno. Tam mi zapalovací svíčky vyměnili ale stejně se jim to nezdálo. Tak změřili kompresi ve válcích a zjistili že na prvním válci je nízký tlak a jsou podpálené ventily.
Šel jsem Peugeota reklamovat do bazaru AAAauto kde se se mnou moc nebavili, rovnou mě odkázaly na pojišťovnu Carlife.
Po čtrnácti dnech jsem odvezl auto(po vlastní ose motoricky plně funkční a to i na LPG) do smluvního servisu (dne 16.1.2024) Auto Papoušek Praha Svídnická. Po rozebrání a zjištění závady na motoru mi pojišťovna Carlife hrazení pojistky zamítla. Motor mi "opravili", běžel jen v nouzovém režimu a na plyn vůbec ne. Zaplatil jsem za tzv. opravené, ale nepojízdné auto 37 509 Kč a všechno svedli na plyn. A a bych auto odvezl tam kde byla provedena montáž LPG.
17.5.2024 jsem si za 5000 Kč půjčil autoodtahovku a převezl auto z Prahy Svídnická do Holohlavy Cukrovarská. Zde mi opravili kabeláž, nepřipojené a zničené ovládací prvky k provozu LPG a motoru. Po jejich opravě, všechno začalo správně fungovat a při nastartování se objevila porucha závada nastavování časováni výfukové vačky. A to byla vážná závada motoru. Zde mi oprava stála 5 490 Kč.
Auto jsem musel nechat dne 24.9.2024 odtáhnout do servisu Kosmonosy Auto Mrkvička s.r.o. za 3 000 Kč. Zde po projetí auta a důkladné kontrole museli kvůli destruktivní opravě prvního servisu (Auto Papoušek), vyměnit kompletní svazek motoru a odpojit od vstřikování LPG. Rozebrali vrchní hlavu motoru a zjistili že mezi výfukovou vačkovou hřídelí a uložením v bloku motoru je velká vůle, kudy propustí potřebný tlak oleje pro nastavení správné polohy vačkové hřídele. Jediná možná oprava byla kompletní výměna hlavy válců. Dále byla provedena pro kontrolu, demontáž spodního víka motoru. Kde byly nalezeny dva úlomky, které s největší pravděpodobností byly z prasklého zdvihátka ventilů. Po kompletním smontování, zprovoznění a zajetí bylo konečně auto opět plně schopné provozu. Oprava stála 88 680 Kč.
Dne 21.1.2024 jsem si Peugeot Rifter odvezl domů.
Od 16.1.2024 do 21.1.2024 bylo auto po servisech, tudíž jsem pouze platil pojistku a povinné ručení, ale jezdit jsem nemohl. Auto potřebuji k dopravě do práce, k převozu maminky apod…..


Produkt

PEUGEOT RIFTER, výrobce PSA AUTOMOBILES SA, POISSY, FRANCE, RZ: ***, první registrace v ČR 06.11,2011, koupeno v AAA auto dne 16.11.2023, VIN ***


Požadované řešení

Plná kommpenzace za náklady spojené s opravami a odtahovou službou, dále kompenzace za čekací dobu, která přes rok neumožnila vozidlo používat.V tomto případě so nejsem jistý, jestli je kompenzace spojená pouze s AAA auto, nebo servisem Papoušek, nebo jestli jestli se vtahuje na oba subjekty


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2025 11:33, před 4 hodinami

Jestliže pojištěný není spokojen s řešením své pojistné události, měl by se primárně se stížností obrátit přímo na svoji pojišťovnu. Ve stížnosti adresované pojišťovně je vhodné sdělit svůj nesouhlas se způsobem vyřízení pojistné události a případně požádat o nové šetření této události.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

V tomto případě se však domníváme, že spotřebitel nechal auto opravit na vlastní náklady nikoliv v rámci reklamace.

Podle § 1925 občanského zákoníku platí, že čeho lze dosáhnout uplatněním práva z vadného plnění, toho se nelze domáhat z jiného právního důvodu. Spotřebitel by v takovém případě neměl právo požadovat kompenzaci vynaložených nákladů.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.