Počet nahlášených stížností: | 171 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den,
byla jsem s rodinou na Vánoce v Dominikánské republice - Hotel Vista Sol Punta Cana Beach Resort & SPA od cestovní kanceláře Čedok.
Hned po otevření přiděleného pokoje v DR se mi udělalo špatně. Pokoj byl cítit zatuchlinou a plísní. Po projití pokoje jsem viděla plesnivou koupelnu, WC, stěnu a závěs, který byl u balkonu. Sprcha skoro netekla a na kachličkách v koupelně byly nějaké stříkance. (takto to vše zůstalo po celou dobu pobytu, vůbec se tam neuklízelo)Bylo pozdě večer a druhý den jsme měli schůzku s paní delegátkou, tak jsme v pokoji zůstali. Navíc nemluvím anglicky, tak se tam nedomluvím.
Druhý den na schůzce jsem to paní delegátce řekla, chtěla jí ukázat fotky, které jsem z pokoje pořídila, ale arogantně řekla, že je vidět nepotřebuje, že je tam vlhko a je to normální. A pokud se mi to nelíbí, měla jsem si to zařídit sama. Pak dodala, že tam žádný volný pokoj není a že zařídí řádné uklizení pokoje. Zapsala si číslo pokoje a tím bylo hotovo.
Byla jsem z jejího jednání znechucena stejně jako z plesnivého pokoje. Celý náš pobyt byl v tomto a nikdo nic neřešil. V noci jsme spali na našich cestovních polštářkách z letadla, protože ty hotelové smrděly zatuchlinou a nedalo se na to ležet. Celou noc jsme větrali, aby se tam dalo dýchat.
Po vrácení z dovolené jsem ihned kontaktovala Čedok a reklamovala, celou situaci popsala a po 14 dnech mi napsali toto:
Vážená paní Marková,
V Ostravě 16. 01. 2025
po svém návratu z destinace Dominikánská republika - Punta Cana jste podala dne 01. 01. 2025 reklamaci týkající se poskytovaných služeb. Na úvod bychom Vám rádi sdělili, že přezkoumávání oprávněnosti reklamace klientů je pro cestovní kancelář Čedok důležitou součástí naší činnosti, které se pečlivě věnujeme a snažíme se na základě zpětné vazby klientů naše služby neustále zlepšovat. Nedostatky zájezdů však bývají velice různorodé a mnohdy nesouvisí s kvalitou cestovní kanceláře či našich obchodních partnerů.
Na základě Vašeho podnětu jsme provedli pečlivé prošetření Vámi uváděných skutečností a v zájmu objektivního posouzení Vaší reklamace jsme si vyžádali stanovisko delegáta v destinaci a dalších příslušných osob. Veškeré nashromážděné podklady jsme důkladně prošetřili, abychom mohli reklamaci správně vyhodnotit a detailnější zdůvodnění naleznete na další stránce tohoto vyrozumění.
Výsledkem našeho přezkoumání Vámi podané reklamace je, že naše cestovní kancelář Vám poskytla služby cestovního ruchu, které jsou v souladu s Vaší smlouvou o zájezdu a z naší strany tak nedošlo k žádnému pochybení.
Děkujeme za pochopení a věříme, že nám zachováte přízeň i nadále.
Reklamovala jsem tedy znovu po cca 25 dnech mi napsali toto:
Vážená paní Marková,
V Ostravě 11. 02. 2025
dne 16. 01. 2025 jsme od Vás obdrželi nesouhlasné stanovisko s vyřízením reklamace, kterou jste podala dne 01. 01. 2025 a týkala se Smlouvy o zájezdu č. ...... Vaše reklamace konkrétně souvisela ubytování a naše cestovní kancelář ji neshledala za oprávněnou.
Jelikož jste se stanoviskem cestovní kanceláře Čedok nesouhlasila, rozhodli jsme se tento případ ještě jednou důkladně posoudit. Na základě našeho dodatečného prošetření Vaší reklamace jsme neshledali jakákoliv pochybení, a proto naše stanovisko zůstává v této věci nepřehodnocené.
Dominikánská republika se nachází v tropickém klimatickém pásmu, které se vyznačuje vysokou vlhkostí a teplotami. Tyto podmínky přirozeně přispívají k možnému výskytu plísní, zejména v uzavřených prostorách s omezenou cirkulací vzduchu. Přestože hotely vynakládají maximální úsilí na pravidelnou údržbu a větrání prostor, výskyt plísně nelze ze strany CK Čedok jakkoliv ovlivnit.
Přidělování konkrétního pokoje v rámci rezervované kategorie spadá výhradně do kompetence provozovatele ubytovacího zařízení, přičemž cestovní kancelář Čedok do tohoto procesu nemá pravomoc nijak zasahovat.
Děkujeme za pochopení.
Jsem velice smutná z jednání. Pořád je to jenom mrzí a to je vše. Nahrávám nějaké foto, ale lze pouze pět.
S poděkováním a pozdravem
Marková
Hotel Vista Sol Punta Cana Beach Resort & SPA - Dominikánská republika
Požaduji částečné vrácení peněz ze zájezdu z důvodu plísně, zatuchliny a smradu. Cena zájezdu byla cca 160 000,-Kč
|
Tweet |
Podle § 2537 odst. 2 občanského zákoníku musí zákazník vadu zájezdu vytknout bez zbytečného odkladu pořadateli zájezdu. Vadou zájezdu se přitom rozumí situace, kdy některá ze služeb cestovního ruchu zahrnutých do zájezdu není poskytována v souladu se smlouvou.
Spotřebitel může podat písemnou reklamaci zájezdu s nárokem na slevu po návratu z dovolené. Právo na slevu se promlčí nejdříve za dva roky, ale reklamaci je nutné uplatnit co nejdříve po návratu. Na její vyřízení má cestovní kancelář 30 kalendářních dnů.
Obchodník je povinen přijmout reklamaci. V návaznosti na to je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje.
S reklamací je třeba kontaktovat přímo danou společnost, nejlépe telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu.
V tomto případě by mělo být možné podpůrně použít nezávaznou tabulku slev (odkaz zde: https://evropskyspotrebitel.cz/wp-content/uploads/2017/08/frankfurtska-tabulka.pdf), kde jsou uvedené orientační slevy v procentech podle vady, která se u zájezdu vyskytuje.
Jestliže bude reklamace zamítnuta prodávajícím nebo spotřebitel nesouhlasí s výší kompenzace, je vhodné se s prodávajícím nejprve dohodnout. V takovém případě doporučujeme prodávajícímu zaslat písemný nesouhlas s vyřízením reklamace ve formě doporučeného dopisu (tzv. na dodejku) a požádat ho o opětovné posouzení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
V krajním případě je možné obrátit se na soud.