Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 10.12.2024 jsme na e-shopu www.cyberix.cz objednali zboží (dětskou hračku – létající disco kouli) pod číslem objednávky *** a přepravci za něj a dopravu uhradili dobírku 241 Kč (samotné zboží za cenu 117 Kč). Po rozbalení jsme zjistili, že zboží nelze nabíjet. Z důvodu jeho nefunkčnosti jsme ho dne 19.12.2024 zaslali prodejci prostřednictvím České pošty, a to doporučenou a pojištěnou zásilkou za 133 Kč. Zboží bylo odesláno v původním obalu včetně příslušenství na adresu, která byla uvedena na stránkách prodejce při založení reklamačního formuláře. Zde jsme také písemně uvedli, že z důvodu nefunkčního zboží odstupujeme od smlouvy (samotné odstoupení od smlouvy zde přímo zadat nešlo). Vrácení zboží bylo u prodejce vedeno pod číslem ***. Doručení zásilky proběhlo následující den 20.12.2024. V současné době lze potvrzení o převzetí zásilky adresátem stále dohledat na stránkách České pošty.
Dne 28.1.2025 byla přes stránky prodejce napsána 1. urgence proplacení částky za zboží včetně náhrady účelně vynaložených nákladů v celkové výši 374 Kč. Obratem přišlo automaticky generované potvrzeni, že náš požadavek byl přijat a prodejce se jím bude v nejbližší možné době zabývat.
Další, již 2. urgenci, jsme prodejci zaslali 4.2.2025 s opětovným požadavkem na uhrazení dlužné částky 374 Kč s uvedením čísla účtu, na kterou se mají tyto finanční prostředky převést a termínem tři pracovní dny.
Dne 10.2.2025 jsme odeslali 3. a zatím poslední urgenci na všechny e-mailové adresy dostupné na stránkách prodejce včetně adresy majitele firmy.
Dodnes od prodejce nemáme jedinou zprávu, která by nám vysvětlila, proč na vrácení nefunkčního zboží a proplacení uvedené částky nereaguje.
Létající disco koule Kód: VYP.BBT.1260
Uhrazení dlužné částky za vrácené nefunkční zboží včetně náhrady účelně vynaložených nákladů v celkové výši 374 Kč na bankovní účet zaslaný v urgenci vrácení zboží.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Odstoupením se smlouva od počátku ruší od počátku a strany si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli. Při odstoupení vrací podnikatel spotřebiteli cenu zboží a jedno poštovné. Případné druhé poštovné pak platí spotřebitel.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti TEAM PADU s.r.o., Doležalova 1056/25, 19800 Praha.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.