Společnost


VSP DATA a.s.

Počet nahlášených stížností:35
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 6 stížnostech.

#80805Neoprávněně naúčtovaný poplatek

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

9 hodin 41 minut

Detail stížnosti

Publikováno
13.02.2025, před 10 hodinami

Pavel Škrášek

Znění stížnosti

Při zadávání zakázky jsem zadal řádně typ i sériové číslo, zakázka byla vytvořena, přístroj odeslán a po týdnu se mě vrátil zpátky bez opravy s poplatkem 627kč a vysvětlením že opravu tohoto modelu nedělají.
Myslím že byl poplatek naúčtovaný neoprávněně, když mě systém pustil a zakázku vytvořil.


Produkt

Xiaomi roborock S5max


Požadované řešení

Vrácení poplatku


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2025 13:48, před 6 hodinami

Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

Na stránkách společnosti je uvedeno, že společnost provádí mimozáruční opravy mimo jiné také u produktů značky Xiaomi. Dále je zde uveden výčet produktů této značky, u nichž společnost provádí servis, přičemž jedním z nich jsou také robotické a ruční vysavače.

Domníváme se, že pokud systém spotřebiteli po vyplnění veškerých potřebných údajů umožnil odeslání formuláře s objednávkou, měla by oprava řádně proběhnout.

Pro smlouvu o dílo platí, že cena díla je ujednána dostatečně určitě, je-li dohodnut alespoň způsob jejího určení, anebo je-li určena alespoň odhadem. Mají-li strany vůli uzavřít smlouvu bez určení ceny díla, platí za ujednanou cena placená za totéž nebo srovnatelné dílo v době uzavření smlouvy a za obdobných smluvních podmínek.

Společnost by případně mohla spotřebiteli účtovat diagnostiku zařízení, pokud by byl spotřebitel na tuto skutečnost řádně upozorněn, což z popisu stížnosti nevyplývá.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.