Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Vážení,
obracím se na vás se stížností na obchodní praktiky společnosti Telly TV. Dne 14.11.2024 jsem prostřednictvím stránky http://www.telly.cz/datart uzavřel Smlouvu o poskytování služeb elektronických komunikací č. ***. V rámci této smlouvy jsem měl balíček sledování TV na 90 dnů zdarma. Domníval jsem se, že toto 90 denní období končí po 90 dnech, tj 12.2.2025. O tomto přesvědčení mě ujistilo i zobrazení podrobností o balíčku v administraci služby Telly (screen).
V informačním emailu po založení služby mi bylo sděleno následující: "Počínaje prvním dnem po vyčerpání zkušebního období dle smlouvy vám automaticky prostřednictvím platební brány GoPay strhneme částku za poskytovaný balíček (a následně tak budeme činit vždy 1x za 30 dní".
Zkušební období mělo dle mého názoru skončit 12.2.2025. Tento den jsem také požádal o zrušení balíčku zdarma, což jsem udělal jak elektronickou (nefunkční), tak telefonickou cestou. Přesto mi byl dne 12.2.2025 tento balíček automaticky prodloužen a z platební karty stržena částka 465 Kč. Domnívám se, že mi tento balíček byl prodloužen nesprávně a platba z platební karty byla stržena neoprávněně.
Z mojí komunikace s podporou společnosti Telly vyplynulo, že dle jejich názoru zkušební období vypršelo již 11.2.2025 (screen).
Domnívám se, že takovéto počítání lhůt a dob není v souladu s počítáním lhůt a dob pro právní účely a že tyto lhůty se vždy počítají od následujícího dne po – v toto případě – objednání služby. Stejně tak toto počítání lhůt nekoresponduje s tím, co zákazníci vidí v administraci služeb společnosti Telly a tím je tato společnost uvádí v omyl.
V současnosti mi byl balíček prodloužen o dalších 30 dní. Pokud by společnost Telly počítala opravdu každý započatý den, musel by tento balíček vypršet již 13.3.2025 a ne 14.3.2025 jak aktuálně v administraci vidím.
Je toto počítání lhůt společnosti Telly v pořádku?
Telly TV online - střední balíček
Vrácení částky za nesprávné prodloužení balíčku.
|
Tweet |
Dle § 605 odst. 1 občanského zákoníku platí, že lhůta nebo doba určená podle dnů počíná dnem, který následuje po skutečnosti rozhodné pro její počátek.
Pokud je však v administraci služeb uvedeno, že služba je platná od 14. 11 do 12. 2., měla by být služba zadarmo poskytnuta právě po toto období. Placené období by tedy mělo začít až 13. 2.
Pokud tedy spotřebitel požádal o zrušení balíčku do data (včetně času) uvedeného v administraci, neměla by být společnost oprávněna účtovat spotřebiteli poplatky za službu.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.