Počet nahlášených stížností: | 182 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dne 16.10.2015 zakoupil můj manžel v hypermarketu 30 vajec,balení po 10 ks. Na obalu bylo označeno CZ11880042, uvnitř vejce 3-PL-30251309. Manžel účet, než jsem přišla domů, vyhodil. Vejce jsou prodávána v týdenní akci se slevou.
Domnívám se, že je to klasické klamání spotřebitele a já to považuji za velkou podpásovku, jelikož bych i já tyto vejce koupila v domnění, že jsou české. Polské vejce bych v žádném případě nekoupila ani kdyby je dávali za korunu.
Do obchodu jsem nešla, protože bez účtu bych těžko prokázala, že jsem je koupila právě u nich.
Dáša Poncarová
Prošetření, proč prodávají takto označená vejce. Na obalu dodavatel z České republiky, vevnitř polské zboží. S tímto jsem se setkala poprvé.
|
Tweet |
Kód na skořápce je něco jako rodné číslo nosnic, od nichž konkrétní vejce pochází. První číslice – může to být nula až tři - označuje způsob chovu nosnic. Nula je vyhrazena biovejcím z ekologického zemědělství, jednička znamená vejce nosnic ve volném výběhu a dvojka je pro vejce od nosnic v halách na podestýlce. Trojku mají vejce od nosnic v klecovém chovu v halách. Poté následuje země původu vajec, Česko má zkratku CZ, Německo DE, Polsko Pl apod. Kód uzavírá identifikační číslo chovatele, jinak řečeno drůbežárny.
Klíčovou informaci o původu vajec musí spotřebitel hledat pouze na skořápce zakoupených vajec. Systém označování vajec je pro spotřebitele matoucí, avšak potravinářským předpisům v současné době neodporuje. Unijní legislativa na jedné straně říká, že hranice členského státu smí překročit pouze vejce označená, na druhé straně však umožňuje, aby se dovážela nevytříděná. V praxi to znamená, že označená zahraniční vejce nechá na českém území obchodník vytřídit a zabalit ve veterináři schváleném provozu, jehož registrační číslo pak umístí na obal.
Spotřebitelka může však podat podnět Státní veterinární správě, která vykonává dozor v oblasti potravin živočišného původu, tedy i vajec, zda-li v daném případě nedošlo k porušení předpisů na ochranu spotřebitele. Lze použít následující odkaz pro zadání podnětu: http://eagri.cz/public/web/svs/portal/zakladni-informace/kontakty/
Společnost AHOLD Czech Republic, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti, proto podanou stížnost uzavíráme.