Počet nahlášených stížností: | 149 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 3 |
Reklamace krbových kamen po 3 měsících provozu. Zamítnuto z důvodu vysoké teploty v krbových kamnech.
V návodu o použití není žádná zmínka o teplotách je tam pouze uvedeno, že se smí topit dřevěnými briketami nebo dřevem.
Došlo k porušení Občanského zákoníku § 2099 ? Dle mého názoru výrobce neuvedl způsob topení a neurčil druhy dřeva, aby nedošlo k poškození výrobku.
Přikládám emailovou korespondenci s reklamačním oddělením.
vrácení kupní ceny
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, velice si vážíme, že byla vaší společností zakoupena předmětná kamna. Na základě Vaší stížnosti jsme přezkoumali podrobnosti příslušné reklamační servisní zakázky předmětných kamen. Tato reklamační servisní zakázka byla řádně vyřízená se závěrem záruka nebyla uznána. Mrzí nás vzniklá situace, ale musíme Vám sdělit, že nevznikl nárok na odstoupení od kupní smlouvy a na vrácení kupní ceny předmětných kamen. Děkujeme za pochopení. S pozdravem, zákaznický servis HECHT MOTORS s.r.o.
Reaguji na vyjádření firmy Hecht Motors s.r.o.. V jejich vyjádření není žádná zmínka, proč byla reklamace zamítnuta, proto přikládám emailovou korespondenci s reklamačním oddělením, kdy mi nebylo nikdy na konkrétní otázku odpovězeno. To vychází i z odpovědi firmy Hecht na otázku D-testu.
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
S ohledem na zaslanou korespondenci si nyní nejsme jisti, zda je kupujícím spotřebitel či podnikatel - v případě, že by se jednalo o vztah dvou podnikatelů, spotřebitelská úprava reklamací se nevyužije. Zároveň by taková stížnost nemohla být na našem portálu veřejně řešena.
Jestliže však kupujícím spotřebitel byl, měl by být řádně a prokazatelně poučen o používání krbu - pokud byl poučen o skutečnosti, že má topit dřevěnými briketami nebo dřevem, přičemž hoření určitého typu dřeva překračuje deklarovanou hranici výdrže krbu, jednalo by se o pochybení podnikatele. V případě, kdy by však spotřebitel jednal v rozporu s poučením, jednalo by se o mechanické poškození, pro které lze reklamaci zamítnout. S ohledem na domněnku vadnosti musí prodávající i v tomto případě odborným posudkem prokázat, že zboží při převzetí nebylo vadné a vadu způsobil spotřebitel.
Stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby mohl upřesnit, zda zboží opravdu koupil jako spotřebitel a případně mohl informovat o vývoji případu.
Kamna jsem nakoupil na firmu.