Počet nahlášených stížností: | 560 |
Z toho za letošní rok: | 39 |
Stále v řešení: | 73 |
Dobrý den, objednané zboží jsem si nechala úmyslně zaslat do Z-boxu z důvodu mé nepřítomnosti, aby to bylo dostupné pro kolegyně z práce, bez jakékoliv omluvy či dotazu byl balík odeslán na výdejní místo, kam nikdo nemohl dojet. Již se mi to stalo po třetí a dost se mi tento přístup nelíbí. Pokud se to bude ještě opakovat, tak skutečně budu zvažovat, že budu využívat jiného přepravce. Tak jak mám již negativní přístup k České Poště, tak bohužel i se zásilkovnou spokojená nejsem.
Kontaktní gril a malý rýžovar
doručovat balík na místo, které si klient určí
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné a řádné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Na stránkách společnosti je uvedeno, že pokud je v době doručování Z-BOX obsazený, zásilka se vrátí na depo. Další pracovní den dojde k opětovnému pokusu o doručení, přičemž pokud ani druhý pokus o doručení není úspěšný, vrací se zásilka opět na depo. Následně zákazník obdrží e-mailem výzvu ke zvolení preferovaného náhradního výdejního místa. To je potřeba zvolit ten den od doručení do 21:59. Další pracovní den je zásilka doručena na výdejní místo, které si příjemce vybral.
Pokud změnu místa dodání provedla společnost, neměla by být tato změna pro spotřebitele omezující (Z-BOX je přístupný po celou denní dobu a výdejní místo nikoliv).
Více informací k reklamaci u společnosti Zásilkovna s.r.o. nalezne spotřebitel zde: https://www.zasilkovna.cz/reklamace.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti prostřednictvím kontaktního formuláře (dostupného zde: https://www.zasilkovna.cz/kontaktni-formular).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den, paní Kašpaříková, podle vašeho popisu je možné, že byl Z-BOX opakovaně plný. Pokud se něco takového stane, měl by příjemce obdržet výzvu ke zvolení preferovaného náhradního výdejního místa: https://www.zasilkovna.cz/blog/presmerovani-zasilky-z-boxu. Teprve když neobdržíme žádnou odpověď, zásilku přesměrujeme automaticky. Je tomu tak z důvodu, aby mohl být co nejdříve vyzvednuta. Nikola, tým Zásilkovny