Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, dnes jsem navstivil Geco v Tescu Karlových Varech Chebska ul.Dvory - kde jsem narazil na neprofesionálníí zaměstnankyni, z prva nereagovala na mojí přítomnost a směle si povídala se svojí kolegyní informace týkající se interností (né zrovna v pozitivním duchu) Vaší firmy tudíž ani na můj pozdrav nereágovala jak upřeně pomlouvala s kolegyní Geco, po té vzala dva zakazniky kteří přišli po mě, když se na mě KONEČNĚ dostala řada a výše zmíněnou paní jsem poprosil o jednorázovou cigaretu bez nikotinu, kterou jsem si předem vybral a výslovně jsem prosil aby byla bez nikotinu, mi paní prodavačka vybrala cigaretu s nikotinem a to konkrétně s 16mg nikotin, ke které mi ani nedala účet (která by měla býti automaticky vydávaná na úkor možné nefunkčnosti e cigarety). To už byla od paní prodavačky pouze třešnička a dovršení negativní návštěvy geca. Jedná se o směnu 14.2.2025 pátek cca 11:00. Informuji Vás pouze o tom jak Vaši zaměstnanci jednají se zákazníky, sám pracuji v prodeji a s takovým přístupem bych nepochodil.
Náhrada jednorazové cigarety
|
Tweet |
Jestliže věc nemá ujednané vlastnosti, jedná se o vadu, kterou je možné reklamovat.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě.
V rámci reklamaci může obecně spotřebitel primárně požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci. V tomto případě se však jedná o vadu, která je neopravitelná, zároveň ji nelze odstranit ani dodáním nové věci. Z toho důvodu by měl mít spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli. Po odstoupení od smlouvy má tak spotřebitel právo na vrácení zaplacené částky.
Podnikatel je povinen reklamaci vyřídit ve stanovené době (zásadně 30 dnů). Jestliže tak neučiní, má spotřebitel v souladu s § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, právo od smlouvy odstoupit. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Dle § 16 zákona o ochraně spotřebitele platí, že na žádost spotřebitele je prodávající povinen vydat doklad o zakoupení výrobku nebo o poskytnutí služby s uvedením data prodeje výrobku nebo poskytnutí služby, o jaký výrobek nebo o jakou službu se jedná a za jakou cenu byl výrobek prodán nebo služba poskytnuta, spolu s identifikačními údaji prodávajícího obsahujícími jméno a příjmení nebo název nebo obchodní firmu, případně název prodávajícího, jeho identifikační číslo osoby, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak.
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.