Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
této společnosti jsem 12.8. 2015 doplatil všechny své závazky. Byly to závazky řešené už soudní cestou, takže jsem se domlouval na splátkovém kalendáři s Advokátní kanceláři Mgr. Ing. Jaromíra Škáry, sídlem Blatného 1885/36, 616 00 Brno. Tato advokátní kancelář mi dne 20.8. 2015 zaslala poštou potvrzení o bezdlužnnosti. Před pár dny jsem se díval do registru dlužníku přes portál www.kolikmam.cz na výpis Českých nebankovních společností kde jsem zjistil, že společnosti Home Credit, dále jen HC, stále udává nezaplacený dluh ve výši necelých 28tisíc Kč. Když jsme podal stížnost na portálu kolikmam.cz na nesprávné údaje, bylo mi odpovězeno, že tento dluh je stále aktuální, že kontaktovali společnost HC. Zavolal jsem tedy do HC, kde mě stále přepojovali na různé jejich oddělení a nakonec jsem dostal číslo na které jsem měl volat. Dostal jsem moje telefonní číslo. Tak jsem teda zavolal do Advokátní kanceláře, kde mi řekli, že dluh byl doplacen v plné výši a že mi poslali potvrzení o bezzdlužnosti a že teď stačí zaslat jenom písemné odvolání souhlasu se zpracováním údajů.
Můžete mi teda poradit co dělat a jak by takové odvolání mělo vypadat? A jak je možné, že společnost HC stále uvádí tuto dlužnou částku.
Dvě kreditní karty od společnosti Home Credit a.s.
Po uhrazení všech závazku by dle mého názoru měla tato společnost uvádět přesné údaje v registru dlužníku.
|
Tweet |
Byl-li dluh splacen, může dlužník požádat o vystavení potvrzení o zaplacení dluhu (kvitanci). Takové potvrzení slouží jako důkaz, že byl dluh splacen a tím pádem i zanikl. Jsou-li o spotřebiteli zveřejněny nepravdivé informace, má možnost domáhat se jejich stažení.
Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů. Více informací je možné vyhledat také na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3455/zadost-o-odstraneni-osobnich-udaju-z-databaze.
Vážený pane Krči,
chyba se skutečně stala na naší straně a velice se Vám za ni omlouvám. Přes advokátní kancelář jste se s naší společností vyrovnal, u nás bohužel došlo k chybnému napárování platby k jiné Vaší smlouvě. Tuto chybu jsme opravili, peníze byly převedeny i na druhou smlouvu. Nyní již nefigurujete v žádném registru a k dnešnímu dni provádíme i výmaz Vašich osobních dat z naší databáze.
Pane Krči, ještě jednou se Vám omlouvám za komplikace a přeji Vám hezké svátky a vše nejlepší v novém roce! Pokud byste cokoli dalšího potřeboval, neváhejte se na mě obrátit na zuzana.bienvenu@homecredit.cz
S pozdravem. Zuzana Bienvenu
mluvčí Home Credit
Hodnocení:
Komentář: Jsem vcelku spokojen s vyřešením této stížnosti, jen bych vytkl dlouhou dobu, po které se společnost Home Credit a.s. teprve rozhoupala k nějakému vyjádření a řešení daného problému. Vzhledem k tomu, že dluh byl doplacen 20.8. 2015, tak až 18.12. 2015 jsou konečně mé závazky vyřešené. Děkuji serveru VašeStížnosti.cz za pomoc a přeji všem hezké prožití Vánočních svátku a šťastný Nový rok. S pozdravem Patrik Krč