Společnost


KTST s.r.o.

Počet nahlášených stížností:41
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#80833Jak ukončit smlouvu s KTST a vypovědět odběr plynu

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

6 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.02.2025, před 7 dny

Jarnila Gombošová

Znění stížnosti

Dobrý den , prosím o radu ...jako ostatní lidé tady,mám i já podepsanou smlouvu s KTST přes kurýra dne 24.7.2018.
Z odběru elektřiny jsem se vyvazala,bohužel s pokutou 5000,- za nedodržení podmínek.
Plyn jsem nechala ,jelikož už by to byla další pokuta,na kterou jsem v té dobré neměla.
Nyní mám plyn od společnosti Tramaco energy,předtím to byla General energy, poté První česká energetická. Plyn přes KTST odebírám od 28.6.2021. Podle smlouvy by to mělo trvat 5 let.
Nyní jsem ve fázi že budu byt,kde plyn odebírám , prodávat a tím pádem bych potřeboval poradit postup . Co přesně udělat za kroky.
Umíte mi poradit ?
Děkuji moc


Požadované řešení

Výpověď smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.2.2025 11:41, před 5 dny

Ke smluvní pokutě:
Ze stížnosti nevyplývá, v jakém konkrétním znění smlouvu spotřebitel se společností KTST s.r.o., resp. s dodavatelem energií v zastoupení uzavřel, nicméně obecným faktem je, že smluvní pokutu lze vymáhat pouze za porušení smluvních povinností. Spotřebitel musí být o existenci smluvní pokuty navíc řádně informován (obecně nestačí např. zmínka v obchodních podmínkách, ale musela by být uvedena v hlavní smlouvě).

Další podmínkou pro možnost vymáhání smluvní pokuty je její přiměřenost. V případě, kdy by byla nepřiměřená - tedy příliš vysoká s ohledem na povinnost, kterou kryje, by se k takové smluvní pokutě vůbec nepřihlíželo - spotřebitel by tak tuto pokutu nemusel platit.

K povinnosti platit smluvní pokutu zároveň uvádíme, že v případech, kdy je smluvní pokuta obsažená pouze v obchodních podmínkách (jak je uvedeno již výše), je neúčinná (nález Ústavního soudu ČR sp. zn. I. ÚS 3512/11).

Za splnění výše uvedených podmínek by však spotřebiteli mohla vzniknout povinnost na úhradu této smluvní pokuty. Zároveň však záleží, zda smluvní podmínky dodržela společnost - jestliže se zavázala k výběru "levnějšího dodavatele", který byl ve výsledku dražší, mohlo by se jednat o porušení smluvní povinnosti ze strany zprostředkovatele.

K ukončení smlouvy:
Dle § 11e zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon, platí, že zaniklo-li zákazníkovi odebírajícímu elektřinu z hladiny nízkého napětí nebo s roční spotřebou plynu do 630 MWh vlastnické nebo užívací právo k odběrnému místu, je oprávněn bez postihu vypovědět závazek ze smlouvy o dodávce elektřiny nebo plynu nebo závazek ze smlouvy o sdružených službách dodávky elektřiny nebo plynu. Výpovědní doba činí 15 dnů a počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení oznámení výpovědi závazku ze smlouvy držiteli licence.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Další informace je možné získat taktéž na naší bezplatné telefonické poradně na čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.