Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Po skodne udalosti nam bylo receno, ze se na opravach zacne po konzultaci s likvidatorem. potom, byla vystavena fa a a pojistovna nechtela takovou castku zaplatit, ze tam jsou opravene veci, ktere se skodnou udalosti nesouvisi.Suzuki chce zaplatit 8tisic. Opravili vysisovanou barvu od slunicka na madlech dveri apod. Nikdo se je o to ale neprosil a ted to mam nauctovane.Viz mail od nich:Neuhrazenou část vystavené faktury tvoří práce, které byly skutečně na Vašem voze provedeny. Nejedná se tedy o „škodu“ způsobenou naší nedbalostí, ale opravu poškození, které na Vašem vozidle skutečně fyzicky bylo. Oprava vozu probíhala především tak, aby byla práce odvedena kvalitně a bez zjevných barevných přechodů. K tomu je nutné sladit barevné odstíny metodou rozstřiků do sousedících dílů. Kdyby z naší strany nedošlo ke komplexní opravě celého poškození, tak by vůz zdaleka nebyl ve stavu, v jakém byl po opravě předáno.
Nesouhlasim s dalsi platbou, platila jsem spoluucast
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží či služby, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o plnění bez objednávky. V takovém případě dle § 1816 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani ji o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu/služby uzavřena a tento produkt/služba byl ze strany společnosti opravdu poskytnut.
V tomto případě se dle popisu stížnosti domníváme, že by tedy spotřebitel neměl být povinen za opravu platit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Tureková,
rád bych touto cestou uvedl k Výše uvedenému případu důležité souvislosti, které zde nejsou zmíněny. Vozidlo do našeho servisu bylo přitaženou odtahovou službou bez Vaší přítomnosti. Popis události tedy probíhal telefonicky. Konkrétně se jednalo o opravu po dopravní nehodě, při které došlo k poškození vozu téměř z každé strany. Vzniká škoda byla nahlášena a uplatněna na Vaší havarijní pojistku. V rámci ohledání poškození naším technikem byla pořízena fotodokumentace rozsahu. Technik následně konzultoval rozsah s mužem, který Vás v řešení této události zastupoval a ten jej schválil v plném rozsahu. Kontakt z Vaši strany proběhl až po zamítnutí části poškození pojišťovnou.
Dílo jako takové bylo prováděno pro Vás jako odběratele, nikoliv pro pojišťovnu. Stejně jako u jiných pojištění je běžné, že klient uhradí opravu vzniklé škody autoservisu a následně nárokuje u své pojišťovny. My v těchto případech na základě plné moci zastupujeme klienta pro převzetí pojistného plnění rovnou ve prospěch našeho úctu, aby takto vysoké částky klient nemusel platit a následně čekat na úhradu pojišťovnou.
K této opravě byla vystavena faktura na odběratele Nikola Tureková ve výši 164.416 Kč s DPH, která byla při převzetí opraveného vozu podepsána. Tato faktura jako každá jiná námi vystavená obsahuje formulaci "Odběratel byl seznámen s obsahem vyúčtování, souhlasí s ním v plném rozsahu."
Opravené vozidlo přebíral Váš zástupce, s výsledkem opravy byl spokojen a nic nerozporoval. Po doložení faktury pojišťovně došlo z jejich strany k neuznání části faktury za opravu - konkrétně vy výši 12.974 kč s DPH. Dle pojišťovny se jednalo o nesouvisející poškození. Opak jsme se za Vás snažili prokázat pojišťovně, nicméně bez úspěchu. Vzniklý nedoplatek 12.974 Kč s DPH k faktuře na které jste uvedena jako odběratel jsme s ohledem na okolnosti a v rámci zachování dobrých vztahů ponížili naší spoluúčastí o 5.000 Kč s DPH. Tím se dostáváme k Vámi zmíněným 7.974 Kč s DPH které zbývá uhradit. Za nás byla oprava provedena dle Vašeho požadavku - oprava poškození vzniklého dopravní nehodou. Pokud se tedy na voze nacházelo poškození způsobené v minulosti jiným způsobem jsme nemohl vědět a z Vaší strany nás na něj nikdo neupozornil. Je dokonce možné i to, že poškození s pojistnou událostí souviselo, ale přesto jej pojišťovna vyhodnotila jako nesouvisející. Nicméně se jedná o smluvní vztah mezi Vámi a pojišťovnou. Objednatelem opravy ale stále zůstáváte vy.
Naše jednání se mi s ohledem na uvedenou kompenzaci / spoluúčast zdá být férové.
S pozdravem,
Jan Pilát
vedoucí servisu