Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:718
Z toho za letošní rok:12
Stále v řešení:25
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#80844GPS lokátor a pojištění carlife

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

4 dny 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.02.2025, před 5 dny

Pavel Novák

Znění stížnosti

Dobrý den dne 5.2.2025 jsem v Plzni v autobazaru AAA Auto koupil vůz na úvěr. Zároveň se uzavíralo pojištění vozidla povinné ručení s havarijním pojištěním bylo mi řečeno,abych měl levnější havarijní pojištění že mi tam dají službu GPS lokátor ovšem to jsem nevěděl že za to budou chtít peníze. Vyznělo to že je to služba od pojišťovny pro zlevnění pojištění. Přímo mi řekli dáme tam GPS lokátor ať je pojištění levnější ale už mi neřekli že to GPS mě bude stát peníze.O tom že to budou peníze navíc se nezmínili.To jsem ani nevěděl že tam mám pojištění carlife za 20000Kč.V domnění že mám levnější pojištění jsem smlouvu uzavřel. Smlouvy od vozu a faktura mi přišla o pár dní později jelikož jsem zjistil že tam mám zadaný špatný e-mail.Následně jsem zjistil cenu GPS lokátoru a pojištění carlife. Pojištění carlife jsem řešil přímo s pojišťovnou jelikož AAA Auto řeklo že už stím nemají nic společného že to musím zrušit na pojišťovně carlife a tak jsem tam přes email dal výpověď. Zatím čekám na odpověď. Ohledně GPS lokátoru jsem volal na pojišťovnu kde mám vozidlo pojištěné a tam by bylo sděleno že to vůbec nepožadují a i bez této služby bych platil stejně. Kontaktoval jsem AAA Auto a tam mi řekli že předají žádost manažerovi. Následně mě kontaktoval manažer a řekl že službu nezruší a peníze mi nevrátí a pojišťovna že mi lže že ten lokátor potřebuji, když jsem mu řekl že ho do auta nechci namontovat jelikož ho za ty peníze nechci a pojišťovna ho nepotřebuje řekl že je to moje věc,ale že mi stejně nic nezaplatí.Manažer se choval arogantně a řekl ať je klidně zažaluji.Pojišťovnou jsem byl ubezpečen že nic takového nepotřebuji a ani leasingová společnost to nepotřebuje .Společnost která tyto GPS lokátory montuje řekla že u nich to zrušit nemohu že zadavatel je AAA Auto a ať je kontaktuji a zruším to u nich. Poslal jsem několik emailu do společnosti AAA Auto a zatím bez odpovědi. Lokátor nechci a montáž neproběhla. Je to klamání zákazníka aby jim dal další peníze . S autem jsem spokojen jen nechci tyto služby navíc kdyby dopředu řekly že je budu platit tak bych řekl že to nechci.Doufám že se k tomu společnost AAA Auto postaví férově a dojde k nějakému posunu a vyřešení této situace. Auto mělo stát 259999kc a konečná cena byla 289999kc takže 30000kc navíc.


Produkt

GPS lokátor Basic 2 a pojištění carlife


Požadované řešení

Zrušení smlouvy GPS lokátoru Basic 2 a vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.2.2025 12:35, před 4 dny

Pokud prodávající tvrdil, že sjednáním zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu budou sníženy splátky úvěru nebo, že je doplňkový servis poskytnut zdarma nebo je již započten v ceně, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).

Protože byla smlouva uzavřena osobně, nelze od ní odstoupit ve 14denní zákonné lhůtě, která se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené distančním způsobem (§ 1829 odst. 1 občanského zákoníku).

Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Jestliže byl na kupujícího vytvořen nátlak, může se dovolávat neplatnosti i z tohoto důvodu, avšak prokázání nátlaku může být v takovém případě složité.

Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.

Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.