Společnost


Wizz Air Hungary Ltd.

Počet nahlášených stížností:33
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#80849Nespárovaná rezervace s platbou

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

4 dny 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.02.2025, před 5 dny

Markéta Fryštacká

Znění stížnosti

Dobrý den,dne 14.1.25 jsem kupovala letenky,nešlo platit kartou, tudíž převod na účet.ten samý den.platba odešla z mého účtu I s rezervačním kódem. Rezervace zrušena,peníze zpět na svém účtě nemám.komunikace špatná pořád posílají stejný mail dokola. Jsme si vědoma mé chyby,že jsem peníze neposlala jako mezinárodní platbu. Ale i tak peníze jsou na jejich účtu a dostat je zpátky je velký problém. Rezervační kód zrušen.Nekolikrat jsem poslala i s razítkem z banky tiskopis o zaslané částce,komunikace špatná. Navíc v ne každém mailu mě oslovují správně jednou jsem Tomáš potom zase Markéta. V bance mi nechtějí zjistit kdy byly připsány peníze na účet,zjistí to v případě podání trestního oznámení. Dá se s tím něco dělat? Jde o 14030 Kč.
Děkuji Markét


Požadované řešení

Zaslání peněz zpět na účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.2.2025 14:10, před 5 dny

Platbu, která neodpovídá žádnému protiplnění ze strany společnosti, je povinna společnost vydat. V opačném případě se z její strany jedná o zadržování peněžních prostředků bez právního důvodu, tedy o bezdůvodné obohacení.

Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Vznikla-li na straně společnosti povinnost vrátit peníze za letenku, musí tak učinit stejnou formou, jakou byla letenka zaplacena, tedy v penězích. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele. Případné ustanovení smluvních podmínek přepravce vztahující se k této problematice se jeví jako překvapivé ve smyslu § 1753 občanského zákoníku a vůči spotřebiteli neúčinné.

Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: BUD International Airport Building 221 H-1185, Budapešť, Maďarsko.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Maďarsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.