Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Dostal jsem e-mail ohledně výprodeje - nakoupil sem si v pátek 14.2.2025 a v sobotu 15.2.2025 email o potvrzené objednávce přišel a čekal sem tedy že dostanu informaci o odeslání objednávky. Nicméně v sobotu odpoledne když sem chtěl kontrolovat objednávky zjistil sem že jejich eshop - je nedostupný - Obchod je z důvodu údržby dočasně nedostupný.Zkuste to prosím později. Zaslal sem na jejich e-mail dotaz jak se to bude řešit - peníze se strhly a zaúčtovaly.
Telefonní kontakt je nedostupný. Na e-mail nikdo nereaguje a zrušili si už instagramový profil. Vypadá to že to bude podvod protože firma je od minulého roku v insolvenci což sem bohužel nevěděl.
objednávky za 1556kč a 807kč
Chci vrátit peníze anebo objednané zboží.
|
Tweet |
Obecně platí, že prodávající má povinnost zboží dodat ve sjednaném termínu, pokud spotřebitel uhradil jeho kupní cenu. Dále také platí, že po splnění zákonem stanovených podmínek má spotřebitel po odstoupení od smlouvy právo na vrácení finančních prostředků.
K insolvenčnímu řízení:
Dne 1. 10. 2024 byla zveřejněna v insolvenčním rejstříku vyhláška soudu ohledně zahájení insolvenčního řízení proti společnosti ESPACE Retail s.r.o. a dne 1. 11. 2024 došlo ke zveřejnění rozhodnutí o úpadku, ve kterém soud věřitele vyzývá k přihlášení svých pohledávek, jestliže tak ještě neučinili. Spotřebitelé mohli uplatnit své pohledávky v insolvenčním řízení, a to ve lhůtě dvou měsíců ode dne rozhodnutí o úpadku. K přihláškám, které jsou podány později, insolvenční soud nepřihlíží a takto uplatněné pohledávky se v insolvenčním řízení neuspokojují. Zároveň byla soudem povolena reorganizace společnosti.
Insolvenční rejstřík je veřejně přístupný pro každého. Dlužníka jakožto právnickou osobu pak lze dohledat podle názvu firmy, popřípadě jejich identifikačního čísla (IČO). Soud, správce ani sám dlužník nemá povinnost informovat své věřitele. V insolvenci se veškerá rozhodnutí a výzvy zveřejňují pouze elektronicky.
Informace k insolvenčnímu řízení společnosti ESPACE Retail s.r.o. nalezne spotřebitel zde: https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=250FBB9273CAE9CFE06333F21FACC474.
Rozhodnutí o úpadku společnosti je dostupné zde: https://isir.justice.cz/isir/doc/dokument.PDF?id=59907414.
V popsané situaci vznikla pohledávka spotřebitele po rozhodnutí o úpadku a po povolení reorganizace. Dle ustanovení § 229 odst. 3 písm. d) zákona č. 182/2006 Sb., insolvenční zákon, je osobou s dispozičními oprávněními v době od povolení reorganizace dlužník, tedy společnost. Z toho důvodu se domníváme, že se může spotřebitel ve věci na tuto společnost obracet.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). Dopis bude zaslán na adresu: ESPACE Retail s.r.o., Steinerova 604/12, 14900 Praha.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.