Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
obracím se na Vás s prosbou o pomoc ve věci řešení splátkového kalendáře s firmou Creamfinance s.r.o., nebo-li Crediton.cz.
Písemnou komunikací (e-mailem) jsem společnost žádala z důvodu finanční tísně o sjednání splátkového kalendáře, kdy jejich odpověď byla zamítavá (ofocenou písemnou komunikaci Vám zasílám zde v příloze).
V tuto chvíli můj dluh činí částku 10.700,- Kč, kterou nazývají jako nesplacenou jistinu, která ovšem nezahrnuje i započtené úroky, tudíž i s úroky se jedná o částku ve výši 17.211,-Kč s aktuální měsíční splátkou (odkladem) ve výši 3.979,-Kč a která se stále navyšuje, tato měsíční splátka však nesnižuje původní výši úvěru, pouze posouvá a odkládá celkovou úhradu dluhu, tato splátka je pro mě však v současné době likvidační vzhledem k platbám, které musím hradit každý měsíc a vzhledem k vyživovací povinnosti vůči svému dítěti. Velmi Vás proto žádám o pomoc při sjednání splátkového kalendáře u této společnosti se splátkami, které bych zvládla měsíčně hradit a nebyly by pro mě likvidační.
S pozdravem
Kristina Danková
Revolvingový úvěr od společnosti Crediton, též firma Creamfinance Czech s.r.o.
Sjednání splátkového kalendáře s firmou na minimální měsíční částku, kdy by v mých silách bylo platit 1.000,-Kč měsíčně.
|
Tweet |
Ze zákona obecně neplyne povinnost splátkový kalendář poskytnout. Je tedy možné, aby spotřebitelka požádala o vystavení splátkové kalendáře, ale pokud s tímto společnost nebude souhlasit, nebude jí vyhověno. Splatit dluh ve splátkách je možné, ale musí s tím obě strany souhlasit.
Podle § 1765 občanského zákoníku platí, že pokud dojde "ke změně okolností tak podstatné, že změna založí v právech a povinnostech stran zvlášť hrubý nepoměr znevýhodněním jedné z nich buď neúměrným zvýšením nákladů plnění, anebo neúměrným snížením hodnoty předmětu plnění, má dotčená strana právo domáhat se vůči druhé straně obnovení jednání o smlouvě, prokáže-li, že změnu nemohla rozumně předpokládat ani ovlivnit a že skutečnost nastala až po uzavření smlouvy, anebo se dotčené straně stala až po uzavření smlouvy známou."
Pokud by se tedy prokázalo, že se jedná o podstatnou změnu okolností, bylo by možné splátkový kalendář ujednat při novém jednání o smlouvě.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů u finančního arbitra. Řízení před finančním arbitrem je bezplatné a výsledkem tohoto řízení je vydání závazného stanoviska. Více informací o finančním arbitrovi může spotřebitel nalézt zde: https://finarbitr.cz/cs/. Podání návrhu je možné zde: https://finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Spotřebitel může také podat podnět na zahájení správního řízení u České národní banky jako orgánu dohledu nad nebankovními poskytovateli spotřebitelských úvěrů.