Počet nahlášených stížností: | 1251 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 7 |
Dobrý den,
dnes jsem obdržel nevyžádaný e-mail, ve kterém mi společnost O2 potvrzuje, že jsem jí udělil souhlas se zasíláním obchodních sdělení. Nikdy jsem uvedený souhlas neudělil a nepřeji si dostávat podobné obtěžující zprávy.
Pravidelně rozesílané obtěžující marketingové SMS jsem opakovaně označil za nevyžádané, ale společnost O2 Czech Republic a.s na to nereaguje.
Přeji si, aby telefonní čísla *** a *** byla ze všech marketingových kampaní do budoucna vyřazena.
Zaslaný e-mail považuji mimořádně obtěžující, nepravdivý a zavádějící.
S pozdravem
František Mátl
Přeji si, aby telefonní číslo, které je evidované pod mým účtem a moje pracovní telefonní číslo *** bylo vyřazeno ze všech marketingových kampaní společnosti O2.
|
Tweet |
Obchodní sdělení lze šířit elektronickými prostředky jen za podmínek stanovených zákonem č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti. Podrobnosti elektronického kontaktu lze za účelem šíření obchodních sdělení elektronickými prostředky využít pouze ve vztahu k uživatelům, kteří k tomu dali předchozí souhlas, resp. tento souhlas dodatečně nevzali zpět.
Podle § 7 odst. 4 písm. c) zákona o některých službách informační společnosti je zaslání elektronické pošty za účelem šíření obchodního sdělení zakázáno, pokud je zaslána bez platné adresy, na kterou by mohl adresát přímo a účinně zaslat informaci o tom, že si nepřeje, aby mu byly obchodní informace odesílatelem nadále zasílány.
Orgánem příslušným k výkonu dozoru nad dodržováním tohoto zákona je pro šíření takových obchodních sdělení Úřad pro ochranu osobních údajů.
Více informací ohledně obchodních sdělení mohou spotřebitelé nalézt na adrese https://www.dtest.cz/clanek-9950/pozor-na-obchodni-sdeleni-nenechte-si-vnutit-spam.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Dobrý den,
děkuji za Váš podnět a rád se v popisovaným případem blíže seznámím.
Pro ověření mi prosím doplňte do sekce neveřejných údajů datum narození majitele u služby vedené na rodné číslo a IČ u služby vedené firemně. Jakou formou jste označil zaslané SMS za nevyžádané?
S přátelským pozdravem Ing. Václav Pospíchal, Guru pro Social Media O2
Nerozumím tomu, proč zástupce operátora požaduje doplnění mých osobních údajů (mimo jiné, jsou součástí smlouvy na službu, kterou odebírám) místo toho, aby vysvětlil, na základě čeho provozují automat, který rozesílá takové nehorázné e-maily. Na každou "obchodní" (čili spamovou) SMS zprávu reaguji tím, že ji při mazání označím příznakem nahlásit a označit jako spam. Přesto se nic neděje a SMS chodí dál.
S pozdravem
František Mátl
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Dle článku 7 odst. 3 obecného nařízení o ochraně osobních údajů (známého jako GDPR) má subjekt údajů (v tomto případě spotřebitel) právo svůj souhlas se zpracováním osobních údajů pro tento účel kdykoliv odvolat. Zmíněné ustanovení doslovně říká: "Odvolat souhlas musí být stejně snadné jako jej poskytnout."
Pokud tedy spotřebitel při udělování souhlasu (který již samotný rozporuje) uváděl své datum narození, nemůže jej společnost požadovat ani při odvolání souhlasu.
S ohledem na výše uvedené přeřazujeme stížnost na společnost, kterou tímto žádáme, aby uvedla, jakým způsobem byl údajný souhlas udělen a také, jakým způsobem jej lze odvolat.
Hezký den, ano, zákazník má právo svůj souhlas kdykoli odebrat, toto právo není nikomu odepřeno. Identifikační údaje je však potřebné doplnit z titulu, aby bylo zřejmé, že komunikace probíhá s oprávněným zákazníkem a abych si mohl dohledat bližší informace. Bez doplnění identifikačních údajů mohu doplnit informaci, že si zákazník může sám ověřit a spravovat své souhlasy po přihlášení na webu moje.o2.cz v sekci Nastavení. Rovněž je možné souhlasy odvolat na jakékoli O2 prodejně či na zákaznické lince 800 02 02 02 - ale i v těchto případech budou po zákazníkovi vyžadovány identifikační údaje pro ověření. S přátelským pozdravem Ing. Václav Pospíchal, Guru pro Social Media O2
Hodnocení: