Společnost


JabkoLevně s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#80868Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

3 dny 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.02.2025, před 4 dny

Karel Procházka

Znění stížnosti

Dobrý den,

níže zasílám veškerou komunikaci s eshopem+veškeré fotky co jsem k tomu pořídil. Přesto, že jsem produkt už 2x poslal na reklamaci, závada se prý nikdy neprojevila, a to jsem měl mobil u nich na reklamaci poprvé cca 20 dní, podruhé znovu cca 20 dní, celkově to řeším už od 16.12.2024 a stále nic. Absolutně nechápu, že jsem zkoušel x nabíječek, adaptérů, zásuvek, ať už doma či v autě, dokonce mi i poslali jejich originální nabíječku a i přes to problém trvá. Opět po 2 dnech fungování mobilní telefon nenabíjel, kondice baterie byla na 0%. Mám teď půjčený telefon od kamaráda, na který ani nejdou nejnovější aktualizace, v každodenním fungování ať už v práci či ve škole absolutně nepoužitelný mobil.

1.REKLAMACE (Neuznána):

Co je s produktem špatně?
Dobrý den,

dne 17.7. jsem u Vás zakoupil Iphone 13 mini, bohužel před pár dny mi začalo blbnout nabíjení, myslel jsem, že je to kabelem, ale včera se ukázalo, že je to baterii. Píše mi to upozornění “Unable to determine the battery”. Mobil se mi první den po tom, co jsem si poprvé všiml, že je něco špatně nabíjel jen ztěží, další den při několika hodinovém nabíjení baterie stagnovala na stejné hodnotě jako na začátku. Mobil jsem tedy restartoval a ze 47% mi spadla baterie na 1%, přičemž kapacita spadla z 83% na 0%. Od včerejška až do dnešního rána byl mobil permanentně připojen na nabíječku a po nějakém čase to z 1% vystrělilo na 17%, ale víc už ne. Mobil se mi téměr hned ráno po odpojení vybil a teď jsem ve fázi, že telefon mám asi 2 hodiny píchnutý v nabíječce a pořád se zobrazuje logo Applu, ale telefon se nezapíná, takže už se Vám ani nedovolám. Myslím, že na telefon je 12ti měsíční záruka, chci se Vás proto zeptat, jaké jsou teď možnosti co dál. Díky

S pozdravem,
Karel Procházka

Popište co nejpodrobněji závadu. Kdy se objevila a jak se projevuje?
Viz předchozí bod
Přiložené soubory
Bylo již zařízení v minulosti v servisu? Pokud ano, uveďte, o jaký problém se jednalo.
Ne
Bylo zařízení v kontaktu s vodou?
Ne
Došlo k mechanickému poškození/pádu/většímu otřesu?
Ne

VYJÁDŘENÍ ESHOPU:
jabkolevne.cz
před 2 měsíci
Dobrý den pane Procházko,

telefon prošel diagnostikou a závada se neprojevila.
Telefon lze zcela běžně nabíjet a diagnostika neprokázala zvýšený pokles baterie.
Ani tato hláška, kterou zmiňujete v popisu závady, se na telefonu nezobrazuje.

Reklamaci tedy nemůžeme uznat právě kvůli tomu, že se závada neprojevila. Můžeme Vám telefon zaslat zpět na adresu z objednávky?

Děkujeme,
Tým Jabkolevně.cz

MOJE ODPOVĚĎ:
Karel Procházka
před měsícem
Dobrý den,
po jediném dni normálního fungování opět stejný problém viz foto. Jak je možné, že diagnostika nic neukázala, když se tohle děje???

2.REKLAMACE (Neuznána):
Co je s produktem špatně?
Dobrý den, už k Vám posílám telefon podruhé, viz předchozí formulář. Stále stejný problém, telefon nelze nabíjet.
Popište co nejpodrobněji závadu. Kdy se objevila a jak se projevuje?
Dobrý den, už k Vám posílám telefon podruhé, viz předchozí formulář. Stále stejný problém, telefon nelze nabíjet.
Přiložené soubory
Bylo již zařízení v minulosti v servisu? Pokud ano, uveďte, o jaký problém se jednalo.
Pouze u Vás na diagnostice
Bylo zařízení v kontaktu s vodou?
Ne
Došlo k mechanickému poškození/pádu/většímu otřesu?
Ne

POSLEDNÍ PROBĚHLÁ KOMUNIKACE:
Karel Procházka
před 9 hodinami
Dobrý den,

po 2 dnech fungování opět stejný problém, a to i s Vaší originální nabíječkou. Už je to potřetí ten samý problém, dvakrát jsem Vám to posílal na diagnostiku, bezvýsledně. Poprvé jsem Vám telefon posílal před dvěma měsíci a od té doby nemůžu normálně fungovat, jsem závislý na kamarádově telefonu, na který už ani nejdou nejnovější aktualizace. Z tohoto důvodu, bych Vás chtěl požádat buďto o vrácení peněz, nebo výměnu kus za kus. Nezlobte se na mě, ale takto to už dál nejde, já potřebuju řešit věci, práci, školu atd a to bez normálního funkčního telefonu prostě nejde, to určitě chápete. Díky za spolupráci při řešení.

NÁSLEDNĚ JEŠTĚ PROBĚHLA TELEFONICKÁ KOMUNIKACE, kde jsme se s paní domluvili, že si zítra zavoláme a budeme to řešit dál. Proto jsem zkusil telefon poprvé od doby, co nešel nabíjet, nabit, teď sice nabíjí, ale i tak píše “Slow Charger” a je jen otázkou času, než zase nabíjet přestane.

Moc by mě zajímalo, jak´ mám v tomto případě práva, či jak tuto situaci dál řešit. Děkuji.


Produkt

iPhone 13 Mini 128GB (Stav A) Černá, nákupní cena 14 287 Kč, IMEI produktu ***


Požadované řešení

Zpočátku jsem požadoval pouze opravu chyby, ale jelikož už je to potřetí, kdy se vada objevila, požaduji výměnu zboží, či vrácení peněz. Po této zkušenosti se ale obavám, že výměna zboží by nebyla dostatečnou náhradou, ale jen dalším čekáním na to, až se mi u vyměněného zboží projeví tato vada (možná) znovu, v nejhorší možné chvíli. Nikdy jsem se s ničím takovým nesetkal a nerad bych v budoucnu něco podobného řešil.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.2.2025 09:27, včera

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Při koupi použité věci však mohou strany zkrátit tuto dobu až na jeden rok. Zkrácenou dobu trvání odpovědnosti za vady je však třeba vyznačit v dokladu o koupi. Uvede-li prodávající v dokladu o zakoupení například pouze 6 měsíců, nebude se k tomu přihlížet a bude platit nejnižší přípustné zkrácení.

Prodávající nese odpovědnost i za vady použitého zboží. Pokud se zboží prodává jako používané, je samozřejmě i v odpovídající míře opotřebené, proto se nemůže odpovědnost prodávajícího vztahovat na stav opotřebení v okamžiku jeho prodeje. V § 2167 odst. 2 občanského zákoníku je uvedeno, že vadou věci není opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním nebo u použité věci opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Mimo to platí, že podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud by se vada na zařízení projevovala i přes to, že společnost reklamaci zamítla s tvrzením, že se vada neprojevila, mohlo by se jednat o nevyřízení reklamace řádně a včas.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.