Počet nahlášených stížností: | 22 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den, dne 11/12/2024 jsem zakoupil 4 ks letenek do Krakova u
společnosti RYANAIR s odletem 21/3/2025 v 17:25. Dne 21/12/2024 mě
bylo e-mailem oznámena změna odletu o více než 4 hodin. Tato změna
mě nevyhovovala a rozhodl jsem se letenky vrátit. Po vyplnění
formuláře vrácení letenek na stránkách letecké společnosti, mě bylo
e-mailem potvrzeno Ryanair Customer Service reference number:
*** – PLEASE DO NOT REPLY. Od té doby žádná reakce, ani
možnost vrácení zpátečních letenek, které navazovali na odlet z Prahy.
Veškerá komunikace písemná i telefonická probíhá v anglickém jazyce.
Domnívám se, že jako občan ČR mám nárok na srozumitelnou
komunikaci v obchodních případech v ČR v českém jazyce. Na žádném
kontaktu nebyly mé dotazy zodpovězeny. Prosím o radu, jak dál
postupovat děkuji Michal Hu
Vrácení kupní ceny, včetně zpátečních letenek
|
Tweet |
Společnost ve svých obchodních podmínkách uvádí, že s výjimkou případů uvedených v článcích 4.2, 10.2, 10.3 a 10.4 obchodních podmínek jsou veškeré částky zaplacené za lety provozované společností Ryanair (včetně všech částek zaplacených za volitelné služby poskytované společností) nevratné.
Pokud však společnost umožňuje vrácení finančních prostředků v případě změny času odletu, měly by být peníze po vyplnění příslušného formuláře v přiměřené době vráceny.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Irsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz