Počet nahlášených stížností: | 149 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 3 |
zamítnuta reklamace na ulomený svár + zadřený ventil v motoru.
Když pominu zadřený ventil tak utřepaný svár v prodloužené záruce patří do oprav které by měly být odstraněny. a zpráva od Hechtu že pevně přivařený díl k výfuku z výroby který se po čase utřepal je zanedbaná údržba je do nebe volající nesmysl.
servisní zakázka č. ***
opravit utřepaný díl, motor si opravím sám, nemám čas se zabývat se žabomyšími válkami.
koupil jsem si nový agregát zaplatil jsem opět prodlouženou záruku, ale je mi jasné že jsou to jen vyhozené peníze.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí.
Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu dvou let, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně.
Záleží tedy, co bylo mezi stranami ujednáno ve smlouvě či v obchodních podmínkách ohledně reklamace v prodloužené záruce.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.