Společnost


ČEZ, a. s.

Počet nahlášených stížností:79
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#8089Stížnost na celodenní přerušení dodávky elektřiny - TŘETÍ v roce 2015

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce

Detail stížnosti

Publikováno
19.10.2015, před 9 lety

Jaromír Vašek

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 18.10.2015 jsem e-mailem vznesl dotaz, proč letos už POTŘETÍ (!!!) budeme ve Stráži nad Nisou od rána do večera bez el. proudu.
Dostal jsem neslanou nemastnou odpověď o plánované odstávce/plánované opravě.
Když jsem chtěl vědět více (proč už potřetí letos) a zavolal na zákaznickou linku, nedozvěděl jsem se nic víc.
Za svých 57 let jsem nezažil nikdy nikde, aby byla vícekrát ročně vypnuta celodenně (od 8 do cca 17 hodin) elektřina.
Od roku 1995 bydlím v RD ve Stráži nad Nisou, topím elektřinou a nejen, že toto "komfortní" a drahé topení mně "vylepšujete" čtyřmi každodenními hodinovými "odstávkami".
Letos ještě už ˇpotřetí provádíte "plánovanou údržbu"?? Proboha co zrovna ve Stráži nad Nisou tolikrát údržbujete?
V Liberci, kde mám kancelář, nepamatuji celodenní odstávku elektřiny. Vůbec nikdy!
Ve Stráži n.N. každoročně! Ale doposud to bylo alespoň jen 1x ročně.
Ovšem letos - opakuji - POTŘETÍ.
Z toho poprvé v dubnu (ještě jsme topili), pak v srpnu (to se dá přežít), no a teď v říjnu (už je zima, a tak - překvapivě - už zase chceme topit).
Naprosto s tím nejsem srozuměn.
Stěžuji si tímto na časté odstávky elektřiny ve Stráži nad Nisou. A ještě k tomu v topné sezóně.
A současně žádám o vysvětlení, čím je obec Stráž nad Nisou tak výjimečná, že se to děje zrovna tady.

Děkuji předem za vyřízení mé stížnosti a za Vaši odpověď.
Zejména pokud mi odpovíte, že rok 2015 je mimořádný - a že v dalších letech se to nebude opakovat.

Jaromír Vašek, U Koruny 486, Stráž nad Nisou


Požadované řešení

Nepřerušovat dodávky elektřiny ve Stráži nad Nisou vícekrát za rok - a už vůbec nedělat PLÁNOVANÉ odstávky v topné sezóně.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.10.2015 15:19, před 9 lety

Podle § 25 odst. 3 písm. c) bodu 5 energetického zákona má provozovatel distribuční sítě možnost omezit nebo přerušit v nezbytném rozsahu dodávku elektřiny účastníkům trhu s elektřinou při provádění plánovaných prací na zařízení distribuční soustavy nebo v jeho ochranném pásmu, zejména z důvodu oprav, rekonstrukcí, údržby a revizí. Při omezení nebo přerušení dodávek elektřiny však musí provozovatel dodržet standarty, které jsou uvedeny ve vyhlášce Energetického regulačního úřadu o kvalitě dodávek elektřiny č. 540/2005 Sb.

Standardem dodržení plánovaného omezení nebo přerušení distribuce elektřiny je zahájení a ukončení omezení nebo přerušení distribuce elektřiny v době, která byla jako doba zahájení a ukončení omezení nebo přerušení distribuce elektřiny zákazníkům ohlášena. Standard dodržení plánovaného omezení nebo přerušení distribuce elektřiny není dodržen, jestliže provozovatel distribuční soustavy omezí nebo přeruší distribuci elektřiny dříve, než ohlásil, nebo ukončí omezení nebo přerušení distribuce elektřiny později, než ohlásil.

Při nedodržení výše zmíněného může spotřebitel požadovat náhradu ve výši 10 % z jeho roční platby za distribuci, maximálně však 6 000 Kč v sítích do 1 kV.

Plánované omezení nebo přerušení distribuce elektřiny musí být oznámeno a zpřístupněno provozovatelem distribuční soustavy minimálně 15 dní před plánovanou odstávkou (dle § 32 odst. 6 vyhlášky Energetického regulačního úřadu č. 541/2005 Sb.).

Četnost plánovaných odstávek je upravena v Pravidlech provozování distribučních soustav zpracovanými společností ČEZ Distribuce, a.s. schválenými Energetickým regulačním úřadem. V kapitole 4.10.8 jsou uvedena pravidla pro plánovaná omezení. Dodávka elektřiny jednotlivému zákazníkovi smí být v průběhu 7 kalendářních dní přerušena v součtu max. 20 hodin a to tak, aby v období duben až říjen jedno vypnutí trvalo maximálně 12 hodin a v období listopad až březen jedno vypnutí trvalo maximálně 8 hodin. Odstávky se vyjma naléhavých případů neprovádějí v době od 15. prosince do 1. ledna. Při venkovních teplotách pod -5°C jsou přípustné odstávky s dobou trvání do 8 hodin. Při venkovních teplotách pod -15°C se odstávky neprovádí.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.1.2016 12:59, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.