Společnost


Stander Sp. z o.o.

Počet nahlášených stížností:926
Z toho za letošní rok:12
Stále v řešení:24
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#80898Neoprávněné vymáhání platby za zboží,které bylo nepoužité vráceno na uvedeno kontaktní adresu.

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 dny 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
19.02.2025, před 2 dny

Miroslav Vít

Znění stížnosti

Manželka se po telefonickém hovoru se zástupcem uvedené firmy nechala přesvědčit na bezplatném zaslání jejich produktu, s tím,
že uhradí jen poštovné. Zásilka byla místo balíčku poslána normálním dopisem, kde v plastovém obalu byla další obálka se zabalenou kosmetikou. Manželka byla již předem rozhodnuta, že produkt nechce a že jej vrátí nepoužitý a nerozbalený zpět.
Původní myšlenka o nepřevzetí zboží,které by přišlo v balíku, se již nedala realizovat. Plastový obal obsahoval fakturu za dodané
zboží ve výši 199,00 Kč a také kupní smlouvu. V telefonním hovoru nebyla žádná zmínka o uzavření kupní smlouvy ani o faktuře,
která bude vystavena na zakoupené zboží. V pokynech kupní smlouvy byla uvedena kontaktní adresa pro zaslání zboží zpět.
Zboží bylo ihned zabaleno do nové obálky s uvedenou adresou Stander World s.r.o. P.O.BOX 53 CZ-225 00 Praha 025. Přiložena byla
písemná výpověď smlouvy a důrazné odmítnutí další zásilky. Asi za měsíc přišla podobným dopisem další zásilka se stejným zbožím
a fakturou za zboží a poštovné. Toto zboží bylo ihned posláno zpět,ale již doporučeně na adresu firmy do Ostravy.
Poté jsme zaslali na uvedenou mailovou adresu reklamaci. Zpět jsme obdrželi zprávu o zrušení odběru zboží a potvrzení o zpětném
obdržení druhé zásilky. Znovu jsme reklamovali platbu za první zásilku a odeslání zboží zpět na uvedenou adresu. V opakované komunikaci firma tvrdí,že navrácené zboží neobdrželi a chtějí fakturu zaplatit, což jsme pro klid duše učinili.


Produkt

Kosmetický produkt STHLM CL 14 Sachets


Požadované řešení

Chceme vrátit náklady za zaplacenou fakturu č.*** ve výši 199,00 Kč + poplatek za upomínku 59.00 Kč, celkem 258,00 Kč
a poštovné za první dopis se zaslaným zbožím 42,00 Kč a poštovné za druhý dopis ve výši 82.00 Kč.

Hlavně chceme touto cestou upozornit na nekalé praktiky uvedené firmy,kde při nezávazném telefonním hovoru přesvědčí nepozorné
občany na výhodné získání kosmetického produktu. Příjemce telefonu vůbec neupozorní na faktickém uzavření kupní smlouvy.
Navíc na faktuře není uvedena cena za poštovné ale cena za zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.2.2025 13:47, včera

Doporučujeme spotřebiteli kontaktovat neprodleně společnost Stander Sp. z.o.o. a upozornit společnost na to, že spotřebitel zboží vrátil a nic dalšího si neobjednal, a proto není povinen částku uvedenou na faktuře (upomínce) platit. Pokud by totiž společnost chtěla vymáhat částku soudní či mimosoudní cestou musela by prokázat, že smlouva byla uzavřena a že bylo platně sjednáno, že spotřebiteli bude pravidelně zasíláno konkrétní zboží o určité ceně, rovněž i to, že zboží bylo spotřebiteli skutečně doručeno.

I přesto však spotřebiteli doporučujeme, aby možný závazek taktéž preventivně vypověděl společně s žádostí o vymazání osobních údajů o spotřebiteli, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami, a to ideálně doporučeným dopisem s dodejkou. V případě sporu bude mít spotřebitel v ruce důkaz, že smlouvu opravdu vypověděl. Výpověď smlouvy, resp. odstoupení od smlouvy neznamená uznání jakéhokoliv závazku vůči společnosti.

K výmazu osobních údajů:
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí po zaslané žádosti spotřebitelem o výmaz těchto údajů, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.

Byli jsme informováni jinými spotřebiteli, že původně uváděný P.O.BOX společnosti, který jsme dříve uváděli v našem vyjádření jako možnou kontaktní adresu společnosti, již není funkční a případné zásilky zaslané na tuto adresu se odesílatelům vrací jako nedoručené. Spotřebitelé však také uvedli, že společnost na aktuálních fakturách uvádí adresu společnosti Stander World s.r.o., Sokolská třída 1263/24, Moravská Ostrava, 702 00 Ostrava a P.O.BOX 53, 120 00 Praha 2. Dle informací od jiného spotřebitele je pak možné společnost kontaktovat skrze datovou schránku zm2wahe.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.